Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Topptur Rondane
#160566 28/12/2007 12:31 PM
Q-Jon Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!Noen som vet hvordan snøforjoldene er for toppturer i Rondane nå? Jeg har planer om å kjøre til Mysusæter på søndag morgen, sette opp camp ved/i nærheten av Rondvassbu og bruke det som utgangspunkt. Har hørt at flere av toppene gjerne er ganke snøfattige/forblåst på denne tiden av året. Hvor bør jeg gå for å finne den beste snøen?

lite snø.
Q-Jon #160567 28/12/2007 8:40 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg feirer jul hos min mor i Folldal. Utsikt til østsiden av Rondane. Lite snø å se, men som du sier er det forblåst på denne tiden. Dvs at det ligger til tider mye snø i renner og søkk, men er veldig lite på rygger og topper.Var på tur på Gravskarhøgda på andre siden av Atendalen, på østsiden, lille julaften. Nok snø, men bare såvidt. Og den som er er knallhard i fjellet. Nå har det både vært varmegrader og nysnø siden da, så vet ikke hvordan det er lenger.

Ellers så er det et fint område du har tenkt deg ut, med flere muligheter. Men du må nok basere deg på å finne renner for å kjøre.

Storronden
Q-Jon #160568 28/12/2007 10:18 PM
Entusiast
Entusiast

Renna i bekkedalen på sørsiden av Storronden er et bra førstevalg når det er lite snø. Ligger i le for de fleste vindretningene og samler opp mye fokksnø. Er det ikke kjørbart der skal det godt gjøres å få brukt skiene tror jeg.Rondane Spa har pleid å ha en ganske bra føremelding på hjemmesidene sine, går an å ta en kikk der.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå