Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skogshornrenna/Skogshorn
#160512 07/01/2008 9:41 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Noen som hvet hvordan forholdene på skogshorn er nå? Tenker da spesielt på skogshornrenna.

Generelt
Glomstulen #160513 08/01/2008 1:17 AM
Entusiast
Entusiast

kan jeg si at den siste uka har det lagt seg over en meter med snø i Skisenteret, som har ligget i le for til dels kraftig vind (skredfare 4 sist lørdag og 3 etter det). Uten å kjenne til forholda i renna akkurat nå, vil jeg anbefale å la den hvile en stund. De andre rutene kjenner jeg ikke himmelretninger og topografi på, men kraftig snøfall og vind har det i alle fall vært over alt.

Skogshorn nå
Glomstulen #160514 08/01/2008 9:03 PM
Fersking
Fersking

Heisann!Som før nevnt, kommet mye snø :)Var oppover sist nå søndag, ikke i renna, men i bratta under toppen til høyre sett nede fra.Mye fin snø i nedre del, avblåst mot toppen. bra i " renne" formasjonene øverst, men ikke mye snø.. Måtte se opp for endel stein..Skogshornrenna ligger vel egentlig likevendt i forhold til vindretning i det siste. Tipper bra med snø nede, vesentlig mindre øverst. Skal oppover igjen fredag, prøver meg en tur opp i renna om forholdene tilsier det.

GT

Re: Skogshornrenna/Skogshorn
Glomstulen #160515 09/01/2008 1:16 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg var i renna på nyttårsaften. Vi kom ikke over steinpartiet midt i renna og måtte stoppe der. Vi kunne sikkert kommet opp, men det fristet ikke så veldig å droppe ned igjen.... Hadde vi hatt tau hadde det nok gått fint....men det lå i bilen..

Det var ganske bra snø da!

...mer enn 30 cm snø, mye vind og brattere enn 30 grader...
Glomstulen #160516 09/01/2008 1:35 PM
Medlem
Medlem

...noen som kjenner faretegnet?

(Bra Simen, at du minner om skredfaren!)Etter dumpet de siste dagene, kom det ca 10 nye cm i natt. Det har snødd kraftig hele formiddagen, og det er meldt mer i løpet av dagen og dagene framover. Besøkende i anlegget jeg har snakka med i dag, forteller i tillegg at det blåste kraftig. Lurt tips å la renna vente til det har vært stabilt noen dager... NB! Husk at du kan løsne et evt skred over deg ved å belaste "flaket" lenger nede, selv om det er slakere enn 30 grader der du står!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå