Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Feilmonterte bindinger. Hva gjør jeg?
#160310 25/02/2008 11:48 PM
-roger Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har en litt kinkig situasjon. Jeg har et par ski (Salomon scratchlimited) og dynafit tlt speed-bindinger som jeg skulle ha montert. Jegvurderte å gjøre det selv, men valgte å la min faste sportsbutikkgjøre det. Så jeg tok med ski, sko og bindinger til butikken som lovteå ha det klart i løpet av et par dager. Nå viser det seg at bindingeneer montert feil. Skoen får ikke plass i bindingen selv om jeg justererhelpartiet så langt bak som det går.

Så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre med saken. Skal jeg be butikkenmontere på nytt eller skal jeg forlange at de monterer bindingene pånye ski? Hvis bindingen remonteres på samme ski har jeg ski medunødvendige borehull, som kan gjøre det vanskelig å bytte bindingersenere. Og det er kanskje ikke så bra om borehullene er for nærhverandre?

Det er litt ekstra komplisert siden skiene og bindingene ikke er kjøpti butikken. Men skoene, feller, etc, etc er kjøpt der.

gå tilbake
-roger #160311 26/02/2008 2:12 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det er jo ike din feil at skiene er feilmontert, så butikken bør fikse det for deg uten problemer. Grunnen til at det har blitt feil, er at mest sannsynlig at frontfeste på skoene er 1cm forskjellig på scarpa og dynafit, som gjør at malen ikke er nøyaktig nok på scarpa sko. Den enkleste løsningen er å borre opp hull og sette i ekspansjons plugger. (hvis det dekker de feilborra hullene da). Det er en mye mer solid måte å feste bindingene på. Hvis ikke det går, Må man evt plugge skiene og borre nye lenger bak,da kan du sikkert spørre om å få noe stæsj som en evt kompensasjon. Har selv ett par ski jeg flytta bindingen på, plugga alle hullene og det holder helt fint.Hvor monterte du skiene forresten?

feilmontering
-roger #160312 26/02/2008 5:28 PM
Entusiast
Entusiast

Har fått skikkelige feilmonterte bindinger tre ganger. Fikk nye ski alle ganger, men hadde heldighvis kjøpt skia der hvor de monterte. Kan sikkert bli litt diskusjon i ditt tilfelle, men er feilen deres ene og alene, bør du i alle fall få en solid kompensasjon.Har forøvrig opplevd så mye klønete monteringer, også i seriøse butikker/ verksteder, at jeg ligger søvnløs hver gang jeg har levert ski til montering.Lykke til.

Re: Feilmonterte bindinger. Hva gjør jeg?
-roger #160313 26/02/2008 8:22 PM
Entusiast
Entusiast

Nye hull svekker skien så lite at jeg ville godtatt at de flytter bakbindingen så det passer. Du får flyttet senter bittelitt bak, men ikke så mye at det vil ødelegge noen kjørefølelse vil jeg tro.I tillegg kan du jo som nevnt over be om å få et gavekort ellerno fra butikken.Det er jo deres feil når du har levert inn alt, så de bør i det minste fikse det.

Re: Feilmonterte bindinger. Hva gjør jeg?
-roger #160314 27/02/2008 11:37 AM
-roger Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg snakket med en i butikken og tar med skiene i morgen. De virker interessert i å komme med med en bra løsning, så vi får se. Jeg skal si fra hvordan det går når jeg har snakket mer med dem.

Takk for tips og synspunkter.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå