Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gigtstoffer i allværsjakker?
#15999 14/12/2006 12:11 PM
Gjeita Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

jeg digger gore-tex jakken min fra Norrøna, men etter at jeg har lest en del artikkler om giftstoffer i allværsjakker begynner jeg å lure.

Leser at gor-tex kan inneholde giftstoffer, samme som brukes i teflonpanner. Amerikanske miljømyndigheter vurderer å vurdere stoffet som mulig gift.

Er det andre som har info på dette? Vil gjerne vite mer. Blir litt skremt, nå man går så mye med det.

jepp.
Gjeita #16000 14/12/2006 12:55 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

søk opp tråden "vi graver vår egen grav" (under naturvern)Det er bromerte flammehemmere og Fluorforbindelser i impregneringa som er virkelig ille.ligger flere linker der til en del bra stoff.

Skremmende
Gjeita #16001 14/12/2006 4:07 PM
Gjeita Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for info.

Må sette meg mer inn i dette for å få mer kunnskap.

Kjedelig å bryte ned naturen, når man vil bevare den. Bør ikke være rakettingeniør for å skjønne at ting ikke er som det skal, se ut vi er i desember, og det er pollenvarsel ute, hallo!!Men Gore-tex, HH, Norrøna og de andre burde vært flinkere til å informere om dette.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå