Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Trollstigen
#159941 30/04/2008 9:47 PM
escimo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Nå åpner snart Trollstigen for sesongen.Er det noen som har tips om fine toppturer i området?

Re: Trollstigen
escimo #159942 30/04/2008 10:24 PM
Okv Offline
Fersking
Fersking

Jeg har nå store planer om å kjøre andre steder en måneds tid til før det skjer.

Sjekk siden til Svein, http://fjellinordvest.net/. Hvis det ikke finnes noe der, har jeg kanskje lagt ut noe på flatforum.net, http://www.fjellforum.net/.

Trollstigen tar av for fullt, og du blir hekta totalt, når du begyunner å se etter andre ting enn Alnestinden og Finnan.

Ellers så er det jo slik, at det er ingen som vil nevne de fineste turene på et åpent forum. Men om sommeren er snøen resirkulerbar, og det har aldri vært noe problem med for mye folk der oppe tidligere.

sjekk ut
escimo #159943 02/05/2008 7:51 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

www.westcoastpeaks.com

og søk på Rauma kommune. Noen fine bilder fra Breitind, som kan være et aktuelt turmål.

Det er ikke mer enn en times anmarsj fra bommen i Isterdalen om du er keen på å få snøen for deg selv, men du bør være trygg på at de verste fonnene har gått. Ankomst fra Valldal er tryggere, men vesentlig lengre å gå.

Forøvrig er Trollstigen sykt undervurdert. Det gjør ikke meg noe å ha snøen "for meg selv", men det er plass til flere...

Re: Trollstigen
escimo #159944 02/05/2008 11:04 PM
Okv Offline
Fersking
Fersking

Aldri noe problem med for mye folk her oppe. Vil man ha en tur alene, så er det bare å gå på toppen ved siden av, som ingen har hørt om.

Det er snarere et problem at det er litt lite folk som driver på, det blir ikke noe miljø da. Mye artiere hvis det er flere, da kan en utveksle erfaringer, turer og nedkjøringer seg i mellom. Og, ikke minst, lære av hverandre. På den måten kan et skimiljø utvikle seg.

Ut i uka blir det sannsynligvis en tur på Høgstolen for å kjøre noe jeg har sett på en stund (les: år..), det er jo nesten på Trollstigen. Dessverre så har været satt en midlertidig showstopper.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå