Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Freeride- Telemark vanskelig start på fhs?
#159683 31/03/2011 9:12 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har til nå bare stått slalom noen helger vær sesong, og har derfor grunnleggende ferdigheter på det. Telemark har jeg kun prøvd en gang i bakke, og fikk ikke mye ut av det ettersom jeg kjørte mest slalom...Men så trenger jeg toppturski til Møre Fhs neste år, og lurer derfor på om det blir vanskelig å basere det på telemarkski? Lurer også på hvilke ski som er bra, jeg har fått et tilbud på k2 wayback, men de er 174 lange, noe som gjerne blir for kort til meg som er 185? kan og velge g3 tonic som er 185, men jeg er redd for at de blir litt i det tyngste laget.På forhånd takk for svar smile

Re: Freeride- Telemark vanskelig start på fhs?
Utpålur #159684 31/03/2011 10:35 PM
Medlem
Medlem

Hvis du har kjørt mest alpint og ikke har mer lyst til å kjøre telemark vil jeg anbefale deg å holde deg til alpint. Du kan fint gå toppturer med alpinbindinger, Marker Duke er tingen. Du har også Marker Tour som er endel lettere enn Duke'n.

Spørs litt hva du er vant til, men i utgangspunktet er Tonic'en en lettvektsski som er beregnet til å gå toppturer med. Har den selv i 185, og synes den er veldig lett og fin.

Utpålur #159685 01/04/2011 11:18 AM
Medlem
Medlem

Tonic er ei fin toppturski. Heller gå for den enn en alt for kort Wayback. Tonic er langt ifra tung.

Utpålur #159686 01/04/2011 7:03 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar!Da har jeg satt av g3 skiene, da jeg innså selv de er så å si perfekte. Jeg heller sterkt mot telemark nå, ettersom jeg har fått et knakende godt tilbud på Garmont prophet sko, eneste problemet jeg så var at de satt godt rundt foten, men det er vel slik de skal være? det var ikke ubehagelig når jeg slakket festene.,tærne kom ikke borti da jeg bøyet meg ned. Men ellers virket de som fleksible sko til en nybegynner.

Jeg har veldig lyst til å kunne stå telemark, og jeg satser på at grunnen for at jeg ikke fikk glede av det rett og slet var at jeg kjørte pysesvinger:-)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå