Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye ski, Big mountain/pudder/topptur, trenger hjelp med valg av ski :)
#159649 24/03/2011 11:16 PM
VebEgge Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har tenkt til å gå til innkjøp av nye ski, har fått sansen for pudder og bratte fjell. Eg tenker meg noken ski som eg kan gå på topptur og så cruise ned fjellsida på og ta halsbrekkande dropp :P (og kanskje ta en liten tur innom skitrekket). Eg er 182 høg veier 80 kilo og kjører telemark, noken som veit om noken ski som kunne passe, og kva lengda skal vere? hørt at den skal minst vere like høg som meg. Hadde kanskje k2 Darkside våre noke?

Darkside
VebEgge #159650 25/03/2011 4:41 PM
Fersking
Fersking

Jeg gikk til innkjøp av K2 Darkside før denne sesongen og angrer ikke et sekund, med tanke på den vestlandsvintern som vi har hatt. Kjempe ski i pudder og nysnø, men blir litt vanskelig å kjøre telemark på når det er skareføre og hardt. Det samme gjelder i bakken. Jeg er 178 cm høy og veier 83-84 kg. Har skia i 188cm med 22 designs Axl binding. Stiv og god binding med gåfunksjon, som gjør toppturen og nedturen perfekt. En ski som absolutt kan anbefalles til ditt bruk høres det ut som..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå