Jeg kjøpte G3 Targa Ascent som min første telemarkbinding for 3 år siden og vil ikke si at høyden er et stort problem. Er veldig fornøyd med bindingen til toppturer fordi den er lett og gåmodus fungerer bra. Allikevel begynner jeg nå oppleve en del svakheter ved bindingen. -På noen dager pakkes det snø inn under tåjernet, som man må fjerne med staven før det er mulig å låse bindingen i kjøre-modus. -Hvis du skal hoppe mye ville jeg kanskje valgt en annen binding, eventuelt kjøpt stainless steel versjonen (http://www.genuineguidegear.com/gear/bindings/targa-ascent-ss). jeg hadde den "vanlige" verjsonen som er noe lettere, men etter litt over et års bruk fikk jeg en sprekk på samme plass gjennom tåplaten på begge bindingene. Dette skjedde etter litt hopping i skianlegg. Jeg fikk byttet ut tåplaten med den i stainless steel og har ikke hatt problemer etter det.-I tillegg har jeg i det siste opplevd litt slark i bindingen, rundt akslingen som bindingen roterer rundt i gå-modus.-Helløfterne har en tendens til å dette ned men man får en liten metalplate man kan montere under helløftern for å unngå dette.-Jeg satte på bøyler for å gjøre helløftern litt høyere og etter at jeg gjorde det fikk jeg en sprekk i begge helløfterne og måtte bytte dem.
Innser nå at listen med ting som kan gå i stykker er ganske lang. Jeg er allikevel fornøyd med bindingene fordi jeg har fått så god service og alltid fått nye deler når noe har gått i stykker hos Sportsbua i Trondheim. Vurderer allikevel å bytte binding nå, hvis jeg ikke får fikset slarken i akslingen. Har ingen erfaring med andre bindinger så jeg kan ikke si nøyaktig hvilken du burde kjøpe.