Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Scarpa TX-PRO gir gnagsår på oversiden av tærne!
#159550 02/03/2011 3:07 PM
tomahg Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Jeg har fått et irriterende problem med mine kjære TX-Pro! Når jeg strammer den forrerste spennen (den nærmest tærne) mer enn ett hakk, skjærer den gule plastikkplaten seg ned i den sorte belgen og klemmer tærne mine ubehagelig.

Med mer enn to sammenhengende skidager får jeg gnagsår på oversiden av tærne, spesielt storetåen. Løsningen for meg har blitt å teipe tærne, og helst kjøre med de fremste spennene helt åpne.

Er det andre som har opplevd det samme problemet?

Jeg er på andre sesong med mine støvler nå, og hadde ikke problemet første sesong (sannsynligvis fordi jeg kun strammet på ytterste hakket da).

Har noen erfaringer med å ta opp problemet direkte med Scarpa? Eller bør man henvende seg til butikken der støvlene er kjøpt?

Årets alpetur fikk redusert skiglede pga dette... :-(

Ett lite tips...
tomahg #159551 03/03/2011 10:47 AM
SOV Offline
Fersking
Fersking

Hei!

Jeg er inne i min 3 sesong på tx Pro. Må bare si at jeg er utrolig fornøyd med sko og binding. Men på en alpetur for ett par uker siden fikk jeg for første gang gnagsår på oversiden av tærne.. Jeg har godt over 60 skidager med tx pro, så det kom som en overraskelse

Vi hadde 4 skidager igjen da jeg fikk problemer med sårene. Dagen etter kjørte jeg som vanlig, men sårene ble bare verre og verre. Men en kompis foreslo at jeg strammet støvlene enda hardere på den forreste og spenne nr 2 slik at jeg satt "helt fast" i støvelen. Dette funket utrolig bra. det førte til at jeg kunne kose meg 70-80 cm med pudder de siste dagene av turen uten å ha vondt på oversiden av tærne. Så min konklusjon var at sårene kom av at foten ikke satt helt 100 i støvelen....

Prøv og se om det samme funker for deg!!

SO

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå