Nok en "nye ski"-tråd. Jeg har tråla forumet og finni info om alle skia, men ingen direkte sammenligning så jeg prøver meg på en ny en.
Jeg er ute etter skia som funker til alt rett og slett. Jeg står nok mest i bakken, men trives best i løssnøen utafor løypa når det er mulig. I tillegg prøver jeg å legge inn en topptur eller to i løpet av sesongen. Jeg er 178cm og 78kg. Har kjørt telemark en del år, så nivået er vel omtrent middels.
Vurdere følgende ski:- K2 Hardside- K2 Coomback- Line Prophet
Ut i fra det jeg har lest om de så er vel Hardside den mest allsidige, men de andre to har vel best egenskaper utafor løypa. Prophet er den jeg har lest mest pent om, men hva taper den på å ikke ha rocker som K2-skia har i front?
Når det gjelder bindinger så er G3 Targa Ascent førstevalget foreløpig. Jeg har ikke prøvd noen andre bindinger på topptur, men hvor mye tjener jeg på en binding med gå-modus i forhold til f.eks Rottefella Cobra R8? Er i grunn veldig åpen på bindingsområdet.
Håper noen dere ute har erfaringer med disse som kan gi meg noen tips. Er åpen for innspill på andre ski også hvis noen det er noe gull der ute jeg har oversett.