Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynastar pro XXL til telemark?
#159356 27/01/2011 4:55 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har montert telemarkbindinger på disse skiene? Har muligheten til å skaffe meg et par i 194cm og er gira på å høre andres erfaringer av skiene eller tilsvarende ski. Vil de feks funke til en uke i alpene, frikjøring i anlegg og noen toppturer? Hvordan er de i bakken? Radiusen er jo veldig lang..

Re: Dynastar pro XXL til telemark?
blomstersamen #159357 28/01/2011 1:02 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ingen som har testet disse skiene til telemark?Evt noen som kjører alpint på de og har erfaringer de vil dele?

finfine teliser
blomstersamen #159358 28/01/2011 2:04 PM
Medlem
Medlem

Kjempefine teliser (og alpinski). Stabile som godstog. Krever krutt i beina og/eller god teknikk. Sitter fint i bakken også, men som du nevner lang radius og litt treg opp på kant pga midtbredden. Funker fint i alle salgs føre. Men er litt stive til å gi den helt store flyten i dyp snø. Det tar du igjen med fart. Svelger/knuser alt av ujevnher og kjip snø som kommer i veien for den.Klassisk konstruksjon som krever solid skiteknikk for å komme til sin rett. Dyktige kjørere elsker som regel denne skien og den har vært på beina til utallige vinnere av frikjøringskonkurranser.Litt tung til topptur men alt går med litt pågangsmot og muskler.Drapåski som blir bedre jo mer input du gir den (fart/krefter/teknikk).Med utgangspunkt i at man vet at det er en lang, stiv og tung drapå ski så har jeg aldri hørt om noen som har vært misfornøyd med den. Ønsker du en lettkjørt koseski med lav egenvekt bør du vurdere noe annet.

Re: Dynastar pro XXL til telemark?
blomstersamen #159359 28/01/2011 2:22 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker for svar. Har 90kg med muskler å trykke med så det tror jeg skal gå greit. Blir nok XXL med NTN da! Best å holde seg unna skogen med disse sikkert?

Funker bra det...
blomstersamen #159360 28/01/2011 11:00 PM
USP Offline
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei.Jeg har kjørt et par sesonger på XXL i 194cm med R8, og må si det fungerer bra:) Er enig med det joakim skriver, og må legge til at den trives spesiellt bra i stor fart i oppkjørt og vanskelig/ujevnt føre.Har også hørt at enkelte kaller skia for ei skrenseski som er vanskelig å få på kant...Mine erfaringer er at dette er en kanonski på det meste av snø utenom i pudder der den er i stiveste laget. Får du fart på skia og har teknikk og kraft nok (jeg er 100kg), går disse plankene akkurat dit du vil ha dem.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå