Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Twintip ski/telemark bindinger
#159131 28/12/2010 3:02 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg lurer egentlig på litt generellt om telemark.Men først og fremst om noen har erfaring med twintipski med telemark bindinger?Og om det finnes bindinger som er laget for telemark og vanlig jibbing* Med en slags festemekanisme :S Fikk nemlig valgfri telemarkbindinger av far til jul, men vil fortsatt ha muligheten for å kjøre uten telemark.Randonne er det vel ikke mulig å kjøre med? som telemark? :S takk for alle svar.

enten eller?
Petterspretter #159132 28/12/2010 9:59 AM
Fersking
Fersking

Du kan jo søke på franken tele på youtube så ser du artig kombinasjon av tele og fast hæl. Men, kanskje best å holde seg til en ting? Skien under duger unasett til begge stilarter.

Ski: uten tvil Liberty Helix. Masse gode tester. Har selv kjørt den og den er sinnsykt bra. Er det nærmeste jeg har kommet en ski som fikser alt og fikser det sjefs bra. Skal du montere NTN på den så be dem montere standard - 1. Da har du muligheten til å flytten den lengre bak og frem. Vi opplevde at den funket best på - 2 til -3 i pudderet og når det var hardt så var - 1 bedre.

Utrolig god ski.

Hammerhead
Petterspretter #159133 28/12/2010 9:00 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Trur jeg skal bestille hammerhead binding? Disse virker bra, (Vet ikke)S: Noen anbefallninger om kjøp? på internett, med tanke på kvalitet og pris. Og sko, hva som anbefalles?

Re: Twintip ski/telemark bindinger
Petterspretter #159134 28/12/2010 9:16 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat Petterspretter:Trur jeg skal bestille hammerhead binding? Disse virker bra, (Vet ikke)S: Noen anbefallninger om kjøp? på internett, med tanke på kvalitet og pris. Og sko, hva som anbefalles?

<p></p>
Ble fort til at NTN bindingen ble veldig aktuell, da jeg fant ut at jeg kan kjøpe denne 2minutter unna der jeg bor! smile Da er spm om hva jeg bør velge av medium/lang, soft/kort eller soft/lang. Og hvordan sko som anbefalles til disse skiene?

Petterspretter #159135 28/12/2010 9:26 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat Petterspretter: men vil fortsatt ha muligheten for å kjøre uten telemark.Randonne er det vel ikke mulig å kjøre med? som telemark? :S takk for alle svar.

Nei, Randoneebinding egner seg ikke til telemark.

Petterspretter #159136 28/12/2010 11:10 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Fant ut det :razz men vet du noe om NTN bindingene til rottefella? trur jeg kjøper de imorgen, greit med noen kjappe tilbakemeldinger først? av hvordan sko som egener seg++

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå