Jeg traff en kar i Myrkdalen med EHP, og jeg ble litt overrasket over formen og egenskapene, siden du omtaler dem som pudderplankene dine, RIN. Han kjørte EHP da, men hadde Hellbent i bakhånd. Også gjerne litt spesielt.
Det kan være jeg ikke helt har forstått skien, men det kan virke som en halvbrei/smal pudderski uten noe videre innsving. Som dere sier er innsving relativt i pudder.
Jeg kjører purple haze (som jeg sikkert gjentar til det kjedsomme) som jeg vil si er en relativt stiv og brei ski (ikke sykt brei underfoot) med ganske kort svingradius (182cm/18m). Det er ikke rendyrket pudderplanke siden den har egenskaper til å fungere godt i ikke all for hard bakke.
Den er til dels leken, men det kan ha noe med vekta på han som står på dem. Jeg tror det har mye med teknikk å gjøre. Det kan også ha noe å si med tip/tail rise, at skien blir mer sensitiv/"myk" selv om den er stiv. Jeg ser meg av og til nødt til å gynge/danse/hoppe litt i bra pudder for å kjøre slik jeg vil, samtidig som jeg kan la vær. Jobber jeg med rytmen er skien lett og leken, lar jeg være blir skien som et tog. Den drar igjennom det meste. Flyter gjør den uansett.
Jeg kan sånn sett bekrefte breislæddingen, og det er av og til der jeg må kompensere med hopping.
Begrensningen til skien i pudder har jeg ikke funnet, begrensningen i bakke er harde forhold der jeg ikke har snøkontakt med nok bakski spesielt, men også av og til fremski.
Fortsatt sliter jeg med å se hvordan jeg kan dele Purple Haze i to, en mer bakkeski, og en renere pudderski. Ser en vekk i fra is og breislædding i pudder så virker den på kanten til overlegen.