Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ntn- knirking - smøre?
#158663 08/10/2010 7:20 PM
Oppsig Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei

Er det andre med ntn-bindinger som hører knirking fra bindingen? Spesielt i gå-funksjonen kan den skrike høyt fra seg! Det høres rett og slett ikke bra ut.

Og nå starter ny sesong, og føler den fort deler kan ryke om ikke det blir smooth'ere bevegelser.

Så spørsmålet er om man skal vedlikeholde bindingene? F.eks smøre delene som beveger seg med olje, silikon eller noe?

Jeg har ntn (09/10) modell.

Re: Ntn- knirking - smøre?
Oppsig #158664 08/10/2010 7:26 PM
Medlem
Medlem

Er det kanskje skistopperen som ligger og gnisser mot sålen? Mine knirker og endel i gå-modus, og jeg har fått en fin liten flat-spot der skistopperen tar i sålen..

Oppsig #158665 08/10/2010 7:48 PM
Oppsig Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

aaah! riktig! det er der lyden kommer fra ja!Kommer ingen lyd når jeg holdt skistopperen nede ;)Ser også gode merker i sålen..

Takk for svar!

Men, funnet noe måte å få lyden vekk? når jeg går toppturer hører til og med de rundt meg lyden. Og når jeg begynner å tenke på den, irriterer den meg hele turen.Kanskje ikke så irriterende nå når jeg vet det ikke er noe feil med mekanikken smile Fryktet alltid et eller annet skulle ryke når den skrek!

Btw, har du garmont prophet sko også? Bare oss det gjelder? har ikke hørt andre sko knirke ?

Oppsig #158666 08/10/2010 7:49 PM
Entusiast
Entusiast

Litium-fett med teflon. Tåler temperatursvingninger og funker gull smile

Men ja - NTN kan sannelig knirke til tider.

knirk og knark
Oppsig #158667 14/10/2010 5:19 AM
Medlem
Medlem

Jeg har scarpa TX, men det er vel vibram under de fleste støvlene uansett..Vet ikke hva man skulle gjort for å få bukt med det, foruten å klisse på med fett som superdigg foreslår. Jeg leste i fjor om en som hadde opplevd at skistopperen gnadge seg gjennom all vibramen og helt inn til plastskallet, sånn at skistopperen bare spratt ut når han hadde den i gå-modus. Det var en EVO-støvel trur jeg. Litt skremmende.. jeg følger nøye med på den flat-spoten smile Noen hadde montert en liten metallplate akkurat der, men om det hjalp på knirkinga vet jeg ikke..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå