Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Linken på K2 Seth Pistols - god ide eller?
#157864 22/02/2010 11:16 PM
ingrrid Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Jeg har nettopp fått meg nye alpintplanker noe som har etterlatt mine pent brukte k2 seth pistols uten bindinger. Jeg har linkenbindinger nå festet til et par rossignol B78 i lengde 158 (ikke spør hvorfor jeg valgte så korte) og merket etter par gangers bruk at det ble nervøst og lite morro å kjøre på. Jeg kjører riktig nok mest i bakke når det kommer til telemark, men det er hovedsaklig fordi jeg suger i pudder - og det må jo gjøres noe med!

Så, penga strekker ikke til for å fornye telemarkutstyret også, men noen formeninger å sette over bindingene på K2 skia? Blir det for tungt? De er 170 lange og jeg er 165. Jeg er ganske god i telemark, bare kjørt lite pudder. Jeg har linken bindinger og alt for myke 15 år gamle T2 støvler, men det er nå det jeg er vandt til å kjøre på..

Jeg var veldig fornøyd med K2 skia til siste slutt og selv om de er fire år gamle er de nok ikke brukt mer enn to sesonger. Jeg håper jo å få tyna telemarkskillsa i puddern litt mer, og det er ikke så motiverende med banditsene jeg har nå, men er K2 skia riktig for jobben? evt hvor feil er det?

Takker for alle bidragsytende tilbakemeldinger!

http://bomsbeanies.no

Brillefint
ingrrid #157865 22/02/2010 11:25 PM
Medlem
Medlem

Det er ikke dumt i det hele tatt... Har nå 09 Obsethed, kjørt 4-5 sesonger (husker ikke helt) på Seth Vicious, og prøvd seth pistol før det, alle med løs hæl. Har skrytt mye av skia her på forumet før, har prøvd mye forskjellig men liker denne skia veldig godt. Selvfølgelig finnes stivere sko, men som du sier er det det du er vant til. Skoproblemet (hvis det er et problem) vil du uansett ha på andre ski og... Sethskia funker også på telemark overraskende bra på all slags føre. Kjør på og skru på linken, du!God tur

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå