Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Trenger nye ski + bindinger (nybegynner)
#157325 12/01/2010 4:46 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Jeg trenger nye ski og bindinger (carvingski), og er helt fresh i gamet. Tenkte å bestille fra www.sport-conrad.com. Kravene jeg stiller til skiene er at de går an å gå på toppturer med + stå på de i skitrekk. Er forøvrig 182 cm. Skoene jeg har fra før av passer ikke med randoneer-bindinger.

Takk for svar smile

Re: Trenger nye ski + bindinger (nybegynner)
popbottles #157326 12/01/2010 5:07 PM
Fersking
Fersking

I fjor kjøpte jeg G3 reverend med G3 biningene. Og er svært fornøyd. Skinene er lette (1800g) og brede.I år kom de med en ski som het Saint, dette er samme som reverend bare de er litt bredere og litt lettere. Skal du ha en lett ski som kan takle pudderet, så se på G3 Saint/Reverend

En anmeldelse jeg fant på nettetThe G3 Reverend was one of Powder Magazines 2007 skiers choice telemark skis. G3 says the Reverends are a powder ski, but I thought they skied well all over the mountain. You get lots of looks on the lift when you have these skis on. It's also pretty wild when you see your ski pop out of the powder and there's a big Reverend staring at you.

PROSWhat I like most about the ski, was after a few turns I wasn't even thinking about the ski anymore. It just worked. Long radius, high speed turns, short, quick turns, crud, powder and the hard pack were no problem.

CONSTechnically the ski was awesome, but aesthetically it is a bit too much for my taste. The top sheet looks like the ski belongs in the terrain park, not in the backcountry.

popbottles #157327 12/01/2010 11:07 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Ok, takk for hjelpen :-) Men hva med lengden på skiene?Fremdeles åpen for andre forslag, helst fra Sport Conrad.

popbottles #157328 14/01/2010 2:27 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Ok, takk smile Tror jeg går for de skiene. Enn med bindinger, stor variasjon mtp. pris? Skal ikke ha randonee siden skoene ikke passer sammen med de.

popbottles #157329 17/01/2010 5:26 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Bump

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå