Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
NTN powertubes
#156912 15/12/2009 8:59 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 30
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 30

Hei!

Tenkte jeg skulle kjøpe meg NTN bindinger nå, men lurer litt på hvilken powertube jeg skal velge. Jeg er 170 cm høy og veier 74 kilo. Ifølge bruksanvisningen kunne jeg jo bruke blå, grønn og en farge til hvis jeg ikke husker feil. bare justere den stiveste på 1-2 og den slakkeste stivt hvis dere skjønner hva jeg mener...Noen som kan hjelpe meg med dette??? Noen forskjell på fjorårets modell og 2010 modellen? og hvordan ser man dette?. tenkte jeg skulle kjøre på scarpa tx pro, noen som veit hvor de har den grønne evo støvelen til Crispi i osloområdet?


Re: NTN powertubes
Loose heel #156913 15/12/2009 10:36 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 30
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 30

fikk ikke linken til og funke.. kom bare til denne siden..


Re: NTN powertubes
Loose heel #156914 15/12/2009 11:45 PM
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 131
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 131

Den grønne kan fort bli litt slækk. Jeg har første versjon av NTN og vet ikke om det samme gjelder på nyere. Gikk over på grønn etter ca 5-6 dager. Da satt støvelen bedre i bindingen uten at jeg merket at bøyemotstanden ble særlig mye større.

Forandringer på 2010 bindinga kontra fjorårets finnes det en tråd om allerede. Tror det der ble nevnt noen små endringer, som f.eks minimalt lavere hælkloss. Ikke de store forandringene tror jeg.

Alle NTN støvler er bra. Velg den som sitter best på foten og passer til bruksområde og kjørestil.


Re: NTN powertubes
Loose heel #156915 15/12/2009 11:45 PM
Registrert: Feb 2016
Innlegg: 426
Likes: 4
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Feb 2016
Innlegg: 426
Likes: 4

Det er egentlig ikke så mye hokus pokus. Velg den tuben som har din vekt og skostørrelse mest midt i sitt spennområde. Dermed har du mulighet til å stille slakere eller strammere etter forholdene. En annen løsning er å kjøpe med flere tubes slik at du kan variere stivheten på fjærene enda mer.

En ting å være obs på dog er at stivheten på skoene du kjøper har stor innvirkning på stivheten totalt i systemet du får. Far min har første generasjons Crispi Evo og han har måttet stille stivheten i bindingene sine veldig slakt for å kompensere for at skoene er ekstremt stive.

Jeg har selv forrige sesongs Scarpa TX Pro og har ikke dette problemet (jeg stiller ca. likt med Rottefellas anbefalinger).


EVO
Loose heel #156916 16/12/2009 9:02 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 2
Nytt medlem
Offline
Nytt medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 2

Crispi EVO 09/10 modelle er å få tak i på Anton sport på Sjølyst. Syykt nice! Ikke i nærheten så stive som 08/09 modellen. Jeg er i dag den stolte eier av Crispi evo og Gotama planker smile Blir Hemsedal i helgen.

Løp og kjøp wink


Re: NTN powertubes
Loose heel #156917 16/12/2009 9:21 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 30
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 30

prøvde du scarpa tx pro? alltid kjørt med crispi, men nå passet faktisk scarpa godt på foten? argumenter for å kjøpe evo istedet for scarpa?

Får stikke til sjølyst i mrg, og teste hva som sitter best på foten.


 
 
Re: NTN powertubes
Loose heel #156918 16/12/2009 9:37 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 2
Nytt medlem
Offline
Nytt medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 2

Prøvde tx også ja. Jeg har alltid kjørt med Scarpa, men Crispi passet meg best. Før var Scarpa for folk med smale føtter og Crispi med folk med brede. Det er omvendt når det gjelder NTN søvlene nå. Mulig TX pro passer deg bedre hvis du kjørte Crispi før. Kjøp de som sitter best er nå min anbefaling:cool Men, Du må absolutt prøve dem!Lykke til.


Re: NTN powertubes
Loose heel #156919 16/12/2009 9:48 PM
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 145
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 145

Sitat Rørlegger´n:Før var Scarpa for folk med smale føtter og Crispi med folk med brede. Det er omvendt når det gjelder NTN søvlene nå.

Faktisk så er dette ikke tilfellet med TX Comp. Den har blitt smalere - slik oppfatter jeg de i alle fall.


Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå