Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips til garantisak, Norrønajakke
#156429 22/10/2009 3:19 PM
lts Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Kjøpte en Norrøna Trollveggen-jakke på salg for tre år siden og brukt den relativt lite siden det. Ikke slitt, vasket og impregnert med ujevne mellomrom:wink

Men for noen måneder siden så jeg at den hadde delaminert seg i nakken. Dvs stoffet hadde gått fra hverandre og laget en slags boble.

Sendte den inn i den tro at jeg skulle få ny men det går ikke norrøna med på.

De mener dette er en tilbudsmodell og at jeg ikke har rett på noen ting. Eneste er at jeg kan kanskje få penger igjen i butikken der den ble kjøpt.

Noen som har erfaringer eller tips?

Re: Tips til garantisak, Norrønajakke
lts #156430 22/10/2009 4:10 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

At det er en tilbudsmodell skal ikke ha noe å si, men at det har gått 3 år siden du kjøpte betyr vel mere. En kvalitetsjakke bør uansett holde mere enn det, særlig hvis den er lite brukt, bra vedlikeholdt osv. Norrøna bør vel kunne reparer i det minste.

..
lts #156431 22/10/2009 4:21 PM
lts Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

De var med på at dette var en feil som skyldes dårlig kvalitet på stoffet og at det ikke var noe å reparere på. Ifølge de selv var ikke det noe problem at det var gått tre år, fortsatt innenfor fem år.

Jeg mener å ha rett på en ny Trollveggen siden denne ikke holdt mål.

Tror de prøver å vri seg unna siden jeg betalte betraktelig mindre for denne jakka enn det en ny koster til full pris i dag.

Noen som har erfaring med lignende med Norrøna?

Re: Tips til garantisak, Norrønajakke
lts #156432 23/10/2009 10:32 AM
Fersking
Fersking

Har kjøpt flere jakker på lagersalg hos norønna. En parkas som revnet i mellom foret og innerstoffet, og en whiteout jakke som de har både skiftet glidelås på og limt en lomme som løsnet. Ga vel 800,- for parkasen og 1000 for jakka. Ikke vært noe problem for meg, så jeg er strålende fornøyd med servicen der. Rart at dem skal krangle på jakka di? Betyr jo overhode ingen ting hva du ga for jakka!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå