Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gå-funksjonen på NTN binding
#156261 19/09/2009 11:15 AM
Sceiron Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Mine telemark sko har tatt kveld. Så ifm innkjøp av nye sko vurderer jeg serisøst å kjøpe NTN.

Ser det er mye bra omtale/mange som er fornøyde med NTN-bindingen etter startproblemene.Men det er ikke så mye snakk om gåfunksjonen, hvordan er denne funksjonen sånn generelt, og hvordan er den kontra HH og BD-O1. Kan noen lire av seg haugevis med erfaringer/synspunkter.

Gåfunksjonen er ganske viktig for min del.Har tenkt å bruke NTN på Mantra og Dynastar Pro Rider XXL hvis det skulle være noen som vil kommentere sammensetningen med NTNAlle kommentarer mottas, både negative og positive.

Re: Gå-funksjonen på NTN binding
Sceiron #156262 19/09/2009 1:48 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei!Anbefaler å se gjennom denne:http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=188736

Min erfaring er stort sett bra. Jeg kom fra Cobra og har ingen erfaring fra andre bindinger. Noen kommenterer at den ikke går høyt nok opp, men jeg har aldri gått så bratt at det har vært noe problem. En annen ting er at bremsen sliter seg inn i skosålen når gåfunksjonen blir brukt. Det var vel størst problem på første modellen og har blitt utbedret, så det har vel blitt noe bedre. Noen kommenterer også at det pakker seg snø under bindingen når den er våt, men det har ikke jeg hatt trøbbel med.

ørjan

Godkjent +++
Sceiron #156263 19/09/2009 6:07 PM
Entusiast
Entusiast

Går mot min tredje sesong på NTN og er stort sett storfornøyd med den, også til topptur.

Den veier jo litt for mye til å være en optimal toppturbinding, men har du tenkt å bruke den på Pro Rider XXL er du vel ikke så opptatt av vekt uansett :wink

Du har ikke null-motstand hele veien som på en rando-binding, men som Ørjan skriver så vil det uansett være naturlig å begynne å traversere før det blir så bratt at du merker motstanden, så det får ikke noen praktisk betydning.

Eneste irritasjonsmomentet mitt er at hælløfteren bare har en høyde og at den kan være litt hard å vippe opp/ned mens du har skia på

Re: Gå-funksjonen på NTN binding
Sceiron #156264 19/09/2009 7:25 PM
Medlem
Medlem

går også mot min 3. sesong med NTN (og Mantra). hadde problemer med de første bindingene mine, men Rottefella sendt nye + den nye stopperen som ikke skal ødelegge skoene (Props til Rottefella for bra service). utenom at hælløfteren er litt tung å få opp/ned kommer jeg ikke på noe negativt med NTN (utenom vekten så klart).

har fått inntrykk av at folk enten elsker eller hater NTN. for min del var det kjærlighet etter første sving, andre jeg har pratet med trengte en dag eller to før de likte det.

har du fått testet NTN? kanskje en idè å se om det arrangeres en demo i nærheten av deg før du kjøper?litt surt å punge ut hvis det viser seg at du tillhører den gruppen av befolkningen som ikke liker NTN smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå