Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Rossignol S6 Koopman
#155976 21/04/2009 6:03 PM
Selthun Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!Lurer litt på denne skia til Telemark. Den skal være brei (140-110-133 på 186 lang), stiv, og heller ikke for tung i tanke på topptur. Jeg personlig har ikke stått så mye på telemark, men kjørt en del freeride på alpint. Hvordan tror dere denne vil funke til Telemark frikjøring? Hvilken binding kan evt. være passende?Jeg er rundt 185 høy, og rundt 70kg.Noen erfaringer eller tanker?Skia har forøvrig kommet veldig bra ut i tester i magasin som Powder, Freeskier og Skipress, men da med tanke på alpint.

S6
Selthun #155977 21/04/2009 6:30 PM
Fersking
Fersking

Jeg gikk til innkjøp av denne skia i vinter. Dette var mitt andre par telemark ski, (Dynastar Mythic Rider var mitt første par). Og jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte skiene. De fungerer fantastisk i pudderet. Flyter kjempebra, og har ikke opplevd at den graver seg ned, sånn som mythic riderrn gjorde. Har og brukt skia ettpar ganger på slusj nå i det siste og den fungerer utmerket der og. På hardt underlag er den ikke like god pga at den har litt flex og kan fort slå endel på humper og kuler og kan være litt vanskelig og få kanta skikkelig.Skia er og ganske lett med tanke på bredden. Jeg har G3 targa Ascent binding (den har gåfunksjon som er en nytelse når man ska gå oppover.

Jeg kan absolutt anbefalle skia.(er selv 177 høy ca 80 kg og kjører på 186cm.

jepps
Selthun #155978 04/05/2009 1:33 PM
Fersking
Fersking

Jeg har Black Diamond feller da, men mener og huske at feste annordningen er ganske lik som på g3. Jeg har ikke hatt noe problem med og få festet fellene mine på skia i enden. er en kompiss som har de nye g3 feller til gotama, og han har heller ikke hat noe problem med dette, ihvertfall som jeg vet.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå