Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
simple living
#155955 17/04/2009 7:57 PM
rin Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev

Hei!Hvorfor kjøpe avanserte ,dyre bindinger/ski så lenge billige funksjonelle ligger og støver bort på loftet!Fant frem for noen dager siden et par kandaharbindinger/kabelbindinger fra 70tallet.Har et par atomic sugar daddy som jeg eksperimenterer med ulike bindinger.Har nettopp vært på fjellet en tur og teste¨t dem.De fungere like godt som g3 eller chilli binder som har jeg har prøvd tidligere og er myyyye letter å drasse opp0ver med på toppturer.(1kilo på foten er lik 4kilo i sekken)Så lenge jeg ikke hopper eller dropper men holder med på sneen fungerer disse utmerket!Dropp kjøpehysteriet .Du blir ikke noe bedre telemarkjører eller lykkligere med 5par ski.

RINwinkwink:wink

La nå folk få gjøre som de vil....
rin #155956 18/04/2009 12:17 PM
Medlem
Medlem

Det er trivelig at du liker det enkelt, og at du formidler dette (ref. diverse utstyrstråder på forumet). Men det er er vel dine stadige insinuasjoner om at dine oppfatninger er de rette som provoserer meg litt.

Hvis folk vil bruke pengene sine på dyrt utstyr, så la dem nå gjøre det. Så kan vi alle finne opp vårt eget krutt.

Og er glad i globalt lavt forbruk, men ikke å prakke på folk mine meninger. Hmmm. Håper ikke det var det jeg gjorde her da....

Re: simple living
rin #155957 18/04/2009 10:20 PM
rin Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev

Hei willa!Synd at du har en oppfatning av at jeg vil at alle skal tenke som meg,for det hadde vært jævlig kjedelig da hadde jeg ikke hatt noe å "formidle"."Gamle gubber" som meg har også lyst på "nytt spennende utstyr" men opplever de gangene jeg har kjøpt nytt at det nye er ikke mye bedre enn det gamle.Hver gang jeg får lyst på nye ski eller sko spør jeg meg selv om jeg egentlig har behov for dette.Som ofteset er svaret nei!Derfor er det artig å oppdage at gamle kandahar cabelbindinger fungerer så bra som de gjør(super lette) og sammen med noen tunge head monster ski blir det et supert team for toppturer.

Greit å vite for nybegynnere i telmarksfaget at det finnes enkle/billige alternativer som funker supert så en slipper å kjøpe utsstyr til 10 tusener for bare å oppdage at det var ikke akkurat så artig som de hadde trodd.Liker du ikke å skille deg ut ,med "gammelt" utstyr så kan du jo bare glemme forslaget mitt.

Snøen bare daler ned og morgendagen bringer mere pudder her i nord!Ha en fin kveld!

RINwinkwink:wink

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå