Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye ski
#155697 02/03/2009 1:49 PM
ToreH Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har stått på telemark en stund nå, og i fjor kjøpte jeg rossignol bandit xxx med NTN og crispi evo. Jeg er veldig fornøyd med disse skiene som bakkeski, men som mange andre synes jeg det er frikjøring som er tingen. Derfor skal jeg nå kjøpe nye ski som er mer tilpasset løssnøkjøring.Har lyst å fortsette med NTN, for synes det er en virkelig god binding. Klarer immidlertid ikke å bestemme meg for hvilke ski jeg skal kjøpe. Valget står mellom K2 apache coomba,volkl gotama og volkl mantra. Noen som har erfaring med disse skiene og kan gi meg noen tips?

Re: Nye ski
ToreH #155698 02/03/2009 3:24 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Få litt høyde, vekt og råskapsgrad, så kanskje får du litt fleire og meir konkrete svar. smile

Prøvde Mantra i helga, og det er ski eg kunne levd godt med. Eg med mine 100/191 kjører Blizzard Titan Pro, som er både lenger og stivare, men mantra 184 var kjempegøy i litt tung kystpudder i skogen. Men eg bytter ikkje permanent nei...

ToreH #155699 02/03/2009 3:32 PM
ToreH Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar. Er 186 høy og veier 83 kg. I bakken prøver jeg å kjøre så rått som mulig, dvs høy fart med smal linje. Men som sagt, har stått en del i løssnø i år, og virkelig fått smaken på det. regner med at K2 coomba og volkl gotama og mantra fungerer "greit" i bakken dersom det ikke er off-piste muligheter?

Skal til canada i mai, og ser at jeg kan spare myyye penger på å kjøpe ski der borte...Regner med det er mulig å sende et par ski med post fra canada til norge uten problemer med toll?

Hei
ToreH #155700 02/03/2009 5:17 PM
Entusiast
Entusiast

Dette kan være noe for deg?!

http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=102&itemnr=217120

ToreH #155701 02/03/2009 9:16 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

.. dersom du skal til Canada i mai, så lønner det seg vel å ta med seg skia på flyet tilbake. Man kan tollfritt ta med seg varer for 6000,- kr fra utlandet. Du får garantert mye ski for den prisen i Canada i mai! Allerede nå har enkelte nettbutikker 50% salg på mange av "godskia" iår, eks. Kuro, Gotama osv.

Ellers vil jeg anbefale deg å gå for ei ski som er minst like bred som Comba eller Gotamam dersom det er løssnøkjøring som er hovedfokus på nyskia. Mantra er er ei ski som alltid får skryt, men det er ei ski som er beregnet like mye på bakkekjøring som pudder, og er under 10 cm på midten. Du vil garantert få det moro på Mantra, men selv gikk jeg nylig fra 88mm til 105mm på midten, og forskjellen i flyt var enorm!

Sjekk ut amerikanske/canadiske merker før du drar, det burde være mulig å få tak i svært gode ski fra 1500-3000,- norske kroner, og ikke mye mer for andre merker heller! Mantraen selges for eksempel for 2900,- på Sierraski.com, Kuro for 3400,- på samme sted.., og ennå er vi såvidt startet på mars måned. Har forøvrig bestilt mange sportsprodukter fra USA, ikke vært noe problem overhodet.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå