Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvor mye utvider støvlene seg?
#155520 10/02/2009 2:32 PM
Willa Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Har søkt litt, men fant ikke akkurat det svaret jeg lette etter.. Nye støvler, BD Push 29,5, sitter perfekt på , butter såvidt foran på stortåa. Jeg vet at 29 i denne skoen har samme skall, men tykkere innerstøvel. Hvor mye kan jeg regne med at denne 29,5 utvider seg? Vil den bli slaskete i innerstøvelen etterhvert, slik at jeg burde satse på en str mindre for å få den passformen jeg har nå senere? Er det eventuelt også mulig å tighte den med en ekstra såle senere om det bli for romslig?

Har mulighet til å få byttet, men det er på nett i utlandet, så får selvfølgelig ikke prøvd først....

Re: Hvor mye utvider støvlene seg?
Willa #155521 10/02/2009 2:55 PM
Fersking
Fersking

Jeg selv kjøper alltid støveler som sitter såpass trangt at det nesten er ubehagelig.

Grunnen til det er at du da har mye større muligheter til å få en bra custom fit gjennom å blokke ut, legge på og justere inn skoen. Er selvfølgelig både tidkrevende, dyrt og i perioder smertefullt.Men i gjengjeld så har du da en sko som vil passe seg helt perfekt når denne prossessen er utført.

Men dette krever også at du har mulighet til å kjøre ski ganske hyppig. Skal du gjennom en sånn prossess uten lett tilgang på mye skikjøring vil det ta enda lenger tid! Så er noe man får vurdere litt..

Ellers så er det jo riktig det du sier, så i utgangspunktet vil jeg tro skoen passer deg utifra det du har fortalt. Men skoen vil jo utvide seg over tid. Så ila 2-3. sesongen vil du nok merke at skoen mer og mer blir "slappere" og mer rom innvendig. Men det er noe man nesten ikke unngår ved kjøp av sko som ikke spesial tilpasses.

H

Willa #155522 10/02/2009 5:14 PM
Willa Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Takk!Da funderer jeg på om ikke 29-innerstøvel bare vil bruke litt lenger tid på å bli dvask, i.o.m. at det er samme skall...? Kunne jo eventuelt byttet innerstøvel om noen år. Står ca 20-30 dager ski i året, er jo ikke altfor mye med tanke på rask dvaskhet kanskje:wink

Willa #155523 11/02/2009 12:11 AM
Fersking
Fersking

Jeg har kjøpt en såle som bygger opp fotbuen min, og lagt denne ovenpå den eksisterende sålen i innerstøvelen. Slik ble jeg kvitt en støvel som hadde blitt slaskete etter en sesong. =)

Willa #155524 13/02/2009 2:48 PM
Willa Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Jeg har da besluttet å gå for 29, og heller ha det litt ukomfortabelt i starten. Er jo uansett samme skall, så skal vel alltids gå an å trikse litt med innerstøvelen. Takk for råd!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå