Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Burde jeg bytte sko?
#155424 24/01/2009 10:56 PM
Dreuf Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Er noen år siden jeg har stått telemark, kjører alpint nå.

Men.. når jeg ser folk i bakken med løs hel, blir jeg misunnelig...

Skal kjøpe meg nye telemark ski nå, ser litt på Dynastar Legend.

(Hvilke bindinger burde jeg kjøpe?)

Så til det jeg egentlig lurer på:Jeg noen år gamle Scarpa T2 sko (de blå), kan jeg bruke dem fortsatt, eller får jeg en "aha" opplevelse om jeg kjøper meg nye?

Kjøringen min foregår der det er snø smile (bakke, park og løssnø)

(Hvor stor plate kjøres med nå? Mener at jeg kjørte med 30mm på Chilli bindingene).

Re: Burde jeg bytte sko?
Dreuf #155425 24/01/2009 10:58 PM
Dreuf Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Fant ingen måte å redigere innlegget mitt med "veldi bra norsk".

Jeg noen år gamle Scarpa T2 sko (de blå) skulle være: Jeg har noen år gamle Scarpa T2 sko...

kommer ann på
Dreuf #155426 28/01/2009 2:52 PM
Fersking
Fersking

Kommer ann på hvordan du liker skoen. stive som faen eller mindre stive, med tanke på at du kjører der du kjører så er jo T2 en fin sko for det, men vil jo tro du vil få en "wow" opplevelse når du bytter til nye sko.

Bindinger, ville absolutt vurdert 22designs Hammerhead. de er robuste og ser ikke så fine ut, men det er bindinger som holder til alle mulige forhold og er stive og fine.

Men send en mail eller stikk innom oslosportslager. de gir deg nok en god pakkepris på legend og hammerhead evt en R8

Re: Burde jeg bytte sko?
Dreuf #155427 04/02/2009 10:40 AM
Medlem
Medlem

Sitat Dreuf:Så til det jeg egentlig lurer på:Jeg noen år gamle Scarpa T2 sko (de blå), kan jeg bruke dem fortsatt, eller får jeg en "aha" opplevelse om jeg kjøper meg nye?

Du vil iallefall få en aha-opplevelse når du ser hva nye støvler koster smile Why fix it if it works, kjør på de gamle til de er utslitt. Jeg kjøpte nye T1 for 2 år siden er det vel, og lurer litt på om det til mitt bruk ble litt for mye sko. Kjøpte faktisk derfor et par T4 brukt i helga for å ha et veldig lett alternativ til litt lange og flate toppturer.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå