Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hammerhead
#155417 24/01/2009 9:15 PM
Lobo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Har nettopp fått hammerheadbindinger montert på skia. Har hørt at det skal være så enkelt å bytte mellom gåfunksjon og kjørefunksjon, men det skjønner jeg ikke helt... Om jeg har forstått det riktig (og det har jeg neppe) må man drive å fikle å flytte "dingsen" fem hull tilbake på hver side, det virker som veldig mye plunder når man står på en fjelltopp i snøstorm og 20 minus.

Re: Hammerhead
Lobo #155418 24/01/2009 9:34 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har også hammerheadbindinger, tar med meg to skrujern for å flytte "dingsen" frem og tilbake. tar ikke mer en et minutt. Har prøvd flere bindinger riva Z, R8, Linken, g3 med gå funksjon (husker ikke navnet) men hammerhead er den bestebindingen eg har prøvd hittil.

Lobo #155419 25/01/2009 12:25 AM
Lobo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Høres bra ut! Tviler ikke på kjøreegenskapene, men synes du de er gode å gå med også?

Godt fornøyd, men nå kommer HH i "Toppturversjon" -->"AXL"
Lobo #155420 25/01/2009 12:33 AM
Fersking
Fersking

Jeg har hatt HH på skia mine i 5 år, og er veldig godt fornøyd! Spesielt er jeg fornøyd med bindingens gode egenskaper når man retter skituppene nedover fjellet. Jeg er også fornøyd med bindingens gå-funksjon. Det som kan virke som plundrete justering av pivot-punkt i starten, tar - som Mr.Downhill sider, kun ett lite minutt med litt trening....

Nevner i samme tråd at gutta i 22Designs som lager HH, har laget et toppturversjon av HH bindingen, som de har kalt "AXL". Den er foreløpig kun "solgt" i 200 eks, til frivillige testpersoner. Regner ikke med at vi får den hit til berget før neste sesong.....Men, vi får følge med på www.telemarktips.com og lese testrapportene som helt sikkert kommer til å bli publisert om ikke så veldig lenge.

Men altså, jeg er godt fornøyd med HH bindingens egenskaper, både på vei opp og ned fjellet.

Sier meg enig
Lobo #155421 26/01/2009 2:21 PM
Fersking
Fersking

En suveren binding som jeg brukte i underkant av en måned å bli skikkelig forelska i. Egenskapene nedover er helt suverene og når turen går oppover er det ikke mye som skiller HH og mine tidligere favoritter, Targa Ascent. Tenker da på følelsen og trivslen oppover, for ser man konstruksjonen (som 22 des. må ha stjålet fra Reodor Felgen) er det klart umulig å sammenlikne. Noen runder med staven og litt røsking venner du deg kjapt til justeringen. Vil si det tar lengere tid å feste fangreimene til Rottefella enn å justere en HH binding.

Lobo #155422 26/01/2009 3:26 PM
Lobo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Takk for svar, fortsett gjerne!Prøvde dem på en liten topptur igår. Hadde satt dem i posisjon 1 før jeg dro hjemmefra, og må si at oppover gikk det veldig bra, men nå har jeg bare brukt R8 til nå.Problemet var justeringen på toppen, frøs og bantes i 20 minutter før jeg endelig hadde flyttet de til posisjon 5. Nedover var de suverene!Noen tips for å gjøre justeringa lettere?

Lobo #155423 27/01/2009 11:47 PM
Fersking
Fersking

Snu "hælbøylen" opp-ned.. det er noe av det beste med hele bindingen synes jeg. veldig mye av motstanden fra fjærene blir borte da.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå