Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Montering av R8 på twintipski
#155257 07/01/2009 2:17 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Noen som har erfaring med montering av Rottefella Cobra på twintip-ski. Har i flere år kjørt R8 på Salomon Pocket Rocket, og kjørte først med bindingen montert ut ifra balansepunktet på skia. Dette ble altfor langt bak, så jeg flyttet bindingen 2,5cm fram, noe som funket. Noen som har lignende erfaringer?

Har planer om å kjøpe K2 Seth 179cm, men skal fortsatt ha R8-bindinger, og har ikke serlig lyst til å prøve meg fram for å finne ett bra resultat. Noen som har en oppskrift for en vellykket montering? Skiene skal stort sett brukes til kjøring offpiste og litt i bakke smile

uprøvd
PocketRocket #155258 07/01/2009 5:01 PM
Che Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

En kompis monterte obsethed i går med linken. Etter mye om og men kom vi fram til å montere slik at boot center ligger ca 1 cm foran bakerste anbefalte monteringspunkt på skia. Skia er uprøvd foreløpig men vi skal ut på ski i mårra så da kan jeg gi deg tilbakemelding om åssen det funker i praxis :cool

da er det ikke uprøvd
PocketRocket #155259 09/01/2009 2:20 PM
Che Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

monteringa funka greit. Men det ble testa i kram løssnø som er litt vanskelige forhold. Skia dukka vistnok litt, men det gjorde mine ski også så det er vanskelig å si de er montert for langt fram. I bakken funka de veldig bra.Vet ikke om dette var til mye hjelp men det er sånn det blir når jeg ikke har testa det selv og vi var på ski i 4 timer i våt snø :cool

Re: Montering av R8 på twintipski
PocketRocket #155260 09/01/2009 7:52 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Ok! Takk skal du ha:grin Spørs om jeg må satse på en sånn montering, det blir faktisk en del bakkekjøring på meg:razz

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå