Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
4FRNT EHP erfaringar
#155076 17/12/2008 5:34 PM
M.F Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Heieg lurar på om det er nokon som kjørt 4FRNT EHP med telemarksbinding?Har lurt litt på EHP 186 m/22designs hammerhead...men har ingen erfaringar med skien og lurar på om nokon har prøvd denne med telemarksbinding, som kan gi meg nokre kloke ord :wink

Lurar på dei samme skiene...
M.F #155077 17/12/2008 5:44 PM
Fersking
Fersking

Sikkert ei knallski, har sett på den eg og :winkFant ein film om dei:

http://vimeo.com/1892603

EHP 186 til telemark
M.F #155078 21/04/2009 12:55 AM
Fersking
Fersking

Yess, da har jeg testet EHP 186 som telemarkski. Gubbevaremegvel for ei ski. Testet pudder, oppkjørt pudder, bakke (-1 grad, ikke steinhard pist), isete bratt skare. Fungerte over all forventning over alt. Utrolig livlig og leken i pudder. Nokså død i pist, men carver superG svinger så det ljomer etter. Satan og. Presser du skia får du masse respons tilbake. Kantene satt som et skudd, sikkert pga det moderate innsvinget. Satt bedre enn Gotama (som faktisk er ei fenomenal allroundski på hardt underlag).

Jeg opplevde den som litt nervørs på hardt underlag, og den bør nok kjøres på skjær. Bindingene mine er imidlertid montert slik at bootsenter er på fabrikkmerket, som korresponderer med den smaleste delen av skia, og derfor antakeligvis riktig. Dette er imidlertid litt langt framme etter min smak. Hvis jeg var deg ville jeg defor montert 1-2 cm bakenfor merket - mener dette vil roe skia litt. Dersom du setter på NTN monterer du enkelt plata slik at framste hull gir bootcenter over merket - da har du litt spillerom bakover dersom du ønsker å bakmontere etterhvert. Sammenlignet med mine 190 Gotama (som er bakmontert 2 cm i forhold til freeridemerket) har EHP fryktelig kort framski. I pudder virket det likevel som den roet seg helt når den nådde Machfart - som tydeligvis er den hastigheten skia liker best.Selv om de virker fram-monterte dykket ikke skia. Den gir et popp ut av snøen og en deilig surfefølelse - og er helt utrolig manøvrerbar i forhold til størrelsen. Gotama - som jeg rangerer høyt - er en død planke i forhold. RIP.

Stennis

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå