Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Har dame/herre modell mye å si når det kommer til beskyttelse?
#15499 04/11/2009 8:56 PM
KineKS Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Tenkte jeg skulle kjøpe meg ryggplate og/eller slik bukse/shorts beskyttelse til vinteren. Har vært innom en del nettbutikker og sjekket, men det virker som om de bare har herremodeller. Blir det helt feil for en jente og kjøpe dette? (Er snart 15, og ca 165 høg, kjører snowboard)

Noen som har tips til steder der de selger dame modeller? Andre annbefalinger?:)

Tja
KineKS #15500 04/11/2009 10:08 PM
Fersking
Fersking

Kan egentlig ikke noe særlig om akkurat dette, men jeg velger å spekulere litt likevel.

Jeg antar at en ryggplate må velges ut fra din lengde, ikke om du er jente eller gutt. Typisk vil en størrelse hete Medium, men ett lite dypdykk i medfølgende informasjon tror jeg vil avsløre hvilken lengde denne passer for.

Så har man jo forskjellige lengder på rygg hos den enkelte ect, men det er bare å prøve seg fram. Er du veldig usikker på lengden/størrelsen ville jeg prøvd i butikk før jeg slo meg løs i diverse nettbutikker.

Konklusjon: Lengden, ikke kjønn, avgjør!

Har vanskelig for å tro at denne spekuleringen ble veldig feil=)

Re: Har dame/herre modell mye å si når det kommer til beskyttelse?
KineKS #15501 05/11/2009 3:29 PM
KineKS Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk;)

Noen som vet om det går i ca det samme med de "beskyttelses buksene/shortsene"

Yeah
KineKS #15502 06/11/2009 2:06 AM
Fersking
Fersking

Samme opplegget der ja=)

ang ryggplaten
KineKS #15503 06/11/2009 10:27 AM
Fersking
Fersking

hei! før du kjøper noe, prøv ryggplaten på før du bestemmer deg.

Kjøpte ryggplate for noen år siden og den sklir opp hele tiden. Noen fortalte meg det kom av at festet til magebeltet ikke er tilpasset en jentekropp. jenters smaleste punkt er midja, mens menn er bygd (de fleste iallefall) i mer V-form som gjør at deres smaleste punkt blir rundt hoftene. det gjør at rggplaten sklir opp... og tro meg det er utrolig irriterende. Tror det er jentemodeller på markedet nå, så jeg ville prøvd det, men vet ikke helt hvor du kan finne det.

håper det hjalp litt. =)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå