Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye telemarkski...... Hjelp!
#153916 08/11/2004 9:54 AM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg skal ha nye telemarkski og pløyer gjennom det jeg finner av skitester, men blir ikkr så klok av det. Jeg ser etter allroundski for løssnø/ bakke og gjerne m/ twin tip. Vurderer Scratch Bc, og noen anbefaler meg Ross. B2 , men de tester jeg leser står det at den ofte blir myk.Jeg kjører vel nokså aggresivt og veier 80 kg. Noen som har noen erfaringer.Og Bindinger? Linken virker jo bra, men ofrer ikke knær på binding uten utløserplate

Nye Telemarkski.... Hjelp
More than words
OP Offline
More than words

Jeg skal også kjøpe meg nye telemarksski. Etter litt testing, samt at jeg har lest gjennom alt av tester som jeg har funnet på nettet står jeg igjen med to par ski: Dynastar Legend 8000 og Stöckli Snake. Dynastar skiene har jeg testet og de var meget bra. Definitivt en ski som kan brukes på og utenfor løypene. Jeg har ikke testet Snake, men veldig mange anbefaler den på det sterkeste.....

B2 er et sikkert, men kanskje et litt kjedelig valg.......

More than words
OP Offline
More than words

... Og er veldig fornøyd med den. Jeg synest ikke den er FOR myk, men jeg er heller ikke så tung. (70+4) Jeg kjører ikke så mye brattheng i 200 km/h heller. Det er en ski jeg har hatt det veldig gøy med, og kan anbefale den til de fleste som ikke føler seg for tunge. En veldig god allroundski imo, veldig bra i løssnø, god å hoppe med, og på preppet snø funker den selvsagt ok2k. Nok innsving, lett å få på skjær.Ser at du kjører nokså aggresivt. hva betyr det? Har du lyst på en allroundski du kan leke med så gå for den, dersom du vil ha mer stivhet fordi du er tyngre så velg en annen ski.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg byttet fra Rottefella til Linken for et par år siden, og er veldig godt fornøyd. Jeg trynet imidlertid ganske kraftig i vinter, og det som skjedde var at klossen som sitter i skia røyk, og knærne mine er fortsatt like fine!

More than words
OP Offline
More than words

Gå for scratch de er konge

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå