Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Linken vs. G3
#153570 21/11/2004 11:59 AM
More than words
OP Offline
More than words

Hvis vi tenker KUN kjøreegenskaper,(for det er jo i bunn og grunn det som er grunnen til at vi går opp) Hvilken binding er da best på en K2 Seth Pistol ski? Linken eller G3???

More than words
OP Offline
More than words

Cobra R8

Av de to nevnte...
More than words
OP Offline
More than words

... holder jeg helt klart på Linken. G3-bindingen er ikke i nærheten av den kraften og sidestabiliteten som Linken leverer. Begge bindingene er veldig neutrale (dvs. lett å løfte hælen) og ingen av de hjelper noe serlig med å bøye stævlen, dvs. du må i begge tilfellene kjøre med en del kraft og fokus på selv å bøye igjennem støvlen bak (i alle fall om du skal ha ut optimalt av ski/binding) - ellers havner du lett på tåspissende og ikke på fotballene.

Linken pr. idag holder veldig bra; se bare til att du får en ny binding som er produsert relativt nylig. G3-bindingene holder også helt ok for de fleste, men flere har problem med både knekte kabler og sprekker ved skruene i tåboksen (dette gjelder dog en veldig liten prosent av kjørere, oftest såne som har/får problem med alle bindinger).

Helt personlig vil jeg dog tilslutte meg han ovenover og foreslå Rottefella R8. Andre bindinger med veldig bra kjøreegenskaper er Hammerhead, UTB, Bomber Bishop. Den nyeste Black Diamond O2 kjører også bra, men etter min mening ikke helt på niveau med de andre.

More than words
OP Offline
More than words

Se på http://www.telemarkski.com/

Her kan du lese tester og div om alle binningene..

Personlig kjører jeg G3.. fornøyd som bare det med den..

Har prøvd linken, men tror det er en binding man enten elsker eller hater. jeg syntes ikke noe om den hvertfall..

More than words
OP Offline
More than words

Har holdt meg til Linken de siste årene, både i bakken og i fjellet ellers. Kjempefornøyd og har ikke hatt noe problemer med dem. Har svært dårlige erfaringer med Rottefella fra Chilli dagene, og har derfor holdt meg unna Cobra, så de skal jeg ikke uttale meg om. Generelt er jeg blitt skeptisk til bindinger med kabler som holder skoen på plass. Har også fått mye mer sansen for bindinger som lar festeanordningen gå under sålen på skoen istedenfor på siden som cobra gjør. Trolig blir du fornøyd uansett hva du kjøper, for jeg tror ikke det finnes direkte dårlige bindinger på markedet i den prisklassen her. Jeg ville uansett gårr for Linken. Gutta i narvik har også fått mye skryt for servicen hvis noe skulle gå galt eller gå i stykker.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå