... holder jeg helt klart på Linken. G3-bindingen er ikke i nærheten av den kraften og sidestabiliteten som Linken leverer. Begge bindingene er veldig neutrale (dvs. lett å løfte hælen) og ingen av de hjelper noe serlig med å bøye stævlen, dvs. du må i begge tilfellene kjøre med en del kraft og fokus på selv å bøye igjennem støvlen bak (i alle fall om du skal ha ut optimalt av ski/binding) - ellers havner du lett på tåspissende og ikke på fotballene.
Linken pr. idag holder veldig bra; se bare til att du får en ny binding som er produsert relativt nylig. G3-bindingene holder også helt ok for de fleste, men flere har problem med både knekte kabler og sprekker ved skruene i tåboksen (dette gjelder dog en veldig liten prosent av kjørere, oftest såne som har/får problem med alle bindinger).
Helt personlig vil jeg dog tilslutte meg han ovenover og foreslå Rottefella R8. Andre bindinger med veldig bra kjøreegenskaper er Hammerhead, UTB, Bomber Bishop. Den nyeste Black Diamond O2 kjører også bra, men etter min mening ikke helt på niveau med de andre.