Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Telemarksbinding!
#153381 24/11/2004 12:46 AM
More than words
OP Offline
More than words

Hvilken telemarksbinding er best???

Akkurat nå står jeg på Linken, og er fornøyd med den. Men hvilken mener dere er best? Og hvorfor? Hvilke egenskaper?

More than words
OP Offline
More than words

Å svare på hvilken binding som er best blir vel i beste fall en rimelig subjektiv mening. Bindinger er hele tiden i utvikling og blir fortrinnsvis forbedret fra sesong til sesong. Har stått på Linken, G3 og Rottefella opp gjennom tiden og alle har vært gode til sin tid/bruk. I år drister jeg meg til å ta i bruk/prøve ut Hammerhead bindingen.

Ski you later!

More than words
OP Offline
More than words

er spent på hva du synes om hammerhead! har ikke prøvd de før jeg heller!

kjenner til linken og rottefella, pluss kompis på bomber bishop!

More than words
OP Offline
More than words

KJører på Cobra R8, fikk dem til en gunstig penge, men er godt fornøyd. Hadde tenkt å kjøpe Linken siden de vanlige Chiliene kun bør bruke til rolige søndagsturer.

More than words
OP Offline
More than words

klarte å knekke linkenbindingen, R8 virker simplere, å sies å være mindre stiv en G3'n. Jeg har kjøpt meg G3 i år, mest på grunna av anbefalinger. Har ikke prøvd den enda, venter på snøen. Men jeg gleder meg som en upult ung-gutt, med jenta mellom bena!

More than words
OP Offline
More than words

Har ein sesong bak meg på Hammerhead. Den er glimrande til toppturbruk sidan du kan flytta dreiepunktet for hælwireren heilt fram når du skal gå opp. Då vert bindingen nesten like ledig som ei gammal rottefellebinding. Når ein skal ned att flyttar ein dreiepunktet bak for maks hæltrykk og kontroll. I tillegg er hælløftaren genial: Du slår den lett opp og ned vha trinsa på staven. Dermed kan ein slå ned løftaren på flate oppstigningsparti og opp på bratte på 2 sec. Bakdelen er at føringane for weieropplagringa lett pakkar seg og frys til slik at det krev litt arbeid når du skal flytta dreiepunktet.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå