Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Thermoliners
#153356 25/11/2004 6:12 PM
More than words
OP Offline
More than words

Heisan.

Sliter litt med brede føtter. Er det noe hjelp i å kjøpe thermoliners til mine Scarpa T1? Er det noen som har noen andre råd og tips? Hvor kan evt thermoliners kjøpes billig?

All hjelp mottas med stor takk!

More than words
OP Offline
More than words

jeg har og litt breie bein=vondt i beina hver formiddag på ski... kjøpte meg thermoliners, og etter det så har de vert supercomfy.

Har et par liggende som er varma bare 1 gang, og kjørt 3-4 dager, som du kan få kjøpe billig av meg. størrelse 11. Kjøpte de rett før ytterskoen røyk og eg måtte kjøpe meg nye støvler.

More than words
OP Offline
More than words

problemet, det være seg brede føtter. Gikk nylig til innkjøp av termo og er storfornøyd. Vet desv. ikke hvor du får kjøpt de løst...

www.telemark-pyrenees.com
More than words
OP Offline
More than words

har godt utvalg i thermoliners

More than words
OP Offline
More than words

men hvor får man kjøpt en Line thermos?

More than words
OP Offline
More than words

Takk gode gode svar. Tenker det blir thermolinere på meg nå gitt. Hadde det ikke vært for at jeg har str 7 uk, så hadde jeg slått til på tilbudet ovenfor her.

More than words
OP Offline
More than words

Hva med å blokke ut skoa?

More than words
OP Offline
More than words

Er det mulig å fortsatt blokke ut sko som er brukt i et par sesonger? Trodde da at de var såpass mye brukt at de ikke var mer å gå på. Hvordan blir evt dette gjort?

Thermofit+Conformable
More than words
OP Offline
More than words

Jeg hadde mye kalde og vonde føtter og tær i T1 før jeg kjøpte "Raichle overlap liners" fra T-P. Skaffer du deg i tillegg støpte innersåler har du gode muligheter for å lage gode støvler. En video for hjemmebakst ligger her: http://www.telemarktips.com/DrTelemark.html

Sålenge selve skallet faktisk er bredt nok til foten din, burde blokking ikke være nødvendig. På steder der du ønsker bedre plass kan du f.eks legge sportstape på huden. Bruk en tynn sokk utenpå (damestrømpe?) til slutt.

Lykke til!

Har også brukt tape- funka kjempe!!
More than words
OP Offline
More than words

Akkurat samme problem- alt for brei fot for scarpa. "bygde på " foten med mange lag maskeringstape der det klemte mest. så var det bare å varme. Er du mye for brei, slik jeg var, kan det også være lurt å stramme den fremste spenna ekstra godt når du har varmet. da får du også presset sidene i lineren ytterligere, slik at det blir bedre plass når den har stivnet og blitt avkjølt.

More than words
OP Offline
More than words

Alle dere som har tilpasset innerskoen selv. Hvordan gjør dere det? Fukner det med vanlig stekeovn?

More than words
OP Offline
More than words

Varmluftsovn er kanskje best, men stekeovn skal også fungere. Se denne linken for mer info: http://www.telemark-pyrenees.com/shop/article_info.php?articles_id=3

More than words
OP Offline
More than words

Dette funka for meg også. i utg.pnkt er scarpa alt for smal framme, men etter thermo lineren va tilpassa, så funka det som faen. Men spørsmålet er: Hvor lenge bør det gå mellom hver gang man tilpasser den?

More than words
OP Offline
More than words

Du skal vel bare tilpasse dem én gang, selv om de tåler 3-4 oppvarminger?

skal størrelse i forhold til liner
More than words
OP Offline
More than words

Jeg har fået et godt tilbud på et par nye Thermoliner til mine T-race. Mine støvler er 9 (sidste års model), men lineren er kun 8. Hvordan vil det passe sammen? Jeg har smal hæl og bred forfod. (ikke en scarpafod, men de bedste støvler). Der udover vil jeg sætte tape på forfodenen ved tilpasningen og sætte tape uden på lineren ved hælen, når jeg er færdig med opvarmningen Kan man det?

claus

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå