Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
GARMONT i Stavanger?
#153143 01/12/2004 12:20 PM
More than words
OP Offline
More than words

Nå har jeg ventet i x antall uker på at G-Sport Forus skal skaffe meg Garmont Ener-g str 26,5 men ingenting skjer...

Finnes det en skikkelig butikk i denne anti-ski byen som har sånne støvler på hylla?

Finner bare Scarpa og Crispi rundt omkring...

More than words
OP Offline
More than words

nei det fins ingen butikker i stavanger området som jeg vet om som har de skonå på hylla...fordi G(ay)-sport skal ha garmont for seg sjøl å gidde ikje ta inn gode modeller!! Men viss det er noen som finner de så sei ifra!!Lykke te!!

Sporty Intersport Østervåg
More than words
OP Offline
More than words

Prøv der, hvis de ikke klarer det, skal jeg undersøke saken selv når jeg kommer hjem 13.desember og jobber. Vi har hatt Garmont tidligere tror jeg, men skal ikke si det helt sikkert. Dumt dette ikke var for et par måneder siden.... Broren min jobbet der før så da kunne jeg satt han på saken.

Lykke til

du er ikke den eneste som venter....
More than words
OP Offline
More than words

Kjenner til problemet med Crispi også. Det virker på meg at importørene og produsentene innen skisporten er en gjeng med tallentløse tullinger. Her har de store muligheter til å klare gode salgstall før jul, så klarer ikke folka å sende ut modellene før i mange tilfelle ut på nyåret. RETT OG SLETT TALENTLØST!Hadde dette vært innen elektrobransjen hadde de gått konkurs for lenge siden. Noe som heter at man må smi mens jernet er varmt, dette er tydligvis ikke mange som har fått med seg innen denne bransjen. I dette tilfellet gjelder det stor størrelse i CXR. ingen har enda klart å skaffe dem...

NB!Skulle noen ha dem i store størrelser 29,5 - 30,0Så send mail vist dere vet.... (helst i stavanger regionen)

More than words
OP Offline
More than words

Du er jo østlending, kan du ikke bare ta subaruen og dra over fjellet og kjøpe deg et par der. vestkant doddies.... :-)

www.telemark-pyrenees.com
More than words
OP Offline
More than words

Hvis du vet hvilken størrelse du skal ha er det jo bare å bestille! Billigere er det også, selv med betaling av norsk moms...

More than words
OP Offline
More than words

Har vært i kontakt med G-Sport tidligere i år ang akkurat EnerG. Det jeg da fikk til svar var at ingen, INGEN, G-Sport butikk i hele vårt langstrakte land skulle ta inn denne til butikk. Men de har den på sitt sentral lager. Dette er altså måten G-Sport velger å selge sine produkter på. Ha de stående på hovedlageret i Askim. Forstå det den som kan. Personlig synes jeg Garmont graver sin egen grav ved å la G-Sport deale deres produkter. Det er jo fullstendig umulig å overhodet vurdere en telemark/alpinsko hvis du ikke kan få prøve den på foten og hoppe litt rundt i butikken. Bor selv i Stavanger; og dette er en helt håpløs by når det kommer til alpine ting.

More than words
OP Offline
More than words

Så sant så sant. Men jeg er redd dettte ikke bare gjelder Garmont, alt for mange innen bransjen kjører en for sløv linje. De burde få varene sine ut i butikkene tidligst 1.nov, istede for å la det bli stående på lager til langt ut på nyåret.

More than words
OP Offline
More than words

Er ikke første året G sport føkker det til ang akkurat denne modellen. Både ifjor og året før det var det bare de med flaks som fikk tak i skoene her i området (stavanger ) . Som nevnt over her er det ikke det helt store å bestille sko over nettet uten å prøve dem, men etter diverse beregninger fra andre modeller, og endel mailer til folk med peiling så gikk seg til. Å det var nesten 2k billigere. Skulle det gå galt så er det jo bare å sende dem i retur. En annen ting som er plagsomt er at de har så forjævlig dårlig peiling på g- sport. Har opplevd to eller tre ganger at personalet kunne fortelle meg at det fantes ikke en model ved det navnet, det måtte være syner G jeg mente. Faen! Skal ikke være lett...

More than words
OP Offline
More than words

Det beste er vel å flytte fra hele byen, et er jo flatt som en pannekake. Vet hvertfall at jeg måtte komme meg derfra etter 3-4 år, det ble for flatt.

Nå hører det jo med til historien
More than words
OP Offline
More than words

at jeg kun bestilte de fra G-Sport Forus for å prøve, men det vet jo ikke de....

Jeg reiste ut til Forus på mandag for å prøve (etter å ha ringt og fått bekreftet at Ener-G som jeg hadde bestilt, var kommet) men hva var det de hadde fått inn? Syner-G of course.... (Burde jo ha prøvd dem bare for å få bekreftet størrelsen, men det var jeg en liten smule for for sur til akkurat da...)

Skal nok klare å få tak i billigere andre veier, enten via bekjente i Norge eller nettet. Men vil naturligvis være sikker på modell og størrelse før jeg bestiller. Har testet både Crispi CXR (altfor myk og for stor i forfoten - Er CXU stivere??) og Scarpa T1R (kjennes bra, men litt for smal ja...), og nå er det bare Ener-G som gjenstår....Ser ut til at jeg må gi beng i Garmont og gå for Scarpa....

BTW, det er mulig at Super-G på Alnabru i Oslo fører Ener-G, de gjorde det ihvertfall ifjor, men hadde kun Dino-størrelser igjen på senvinteren...

Garmonts tankegang ?
More than words
OP Offline
More than words

Det er så klart mulig å få tak i alt mulig og lure seg til å få pøvd ved å ta opp bestillinger osv. Det som er litt merkelig er at Garmont ikke ser hva Gresvig kjeden gjør med merket deres. De sørger jo for at Garmont ikke har mulighet til å konkurrere med Scarpe og Crispi når det gjelder de grommeste skoene. Forstår ikke helt at dette er det de ønsker. Bare drite i store deler av markedet som faktisk er viktig for de (ville nå jeg tro da).

Paul Hetland i Sandnes..
More than words
OP Offline
More than words

Paul Hetland i Sandnes ordner det meste! Dersom de ikke har det inne, bestiller de! Går muligens ann i dette tilfellet også!Prøvd Platou i Sandnes eller Stavanger (Madla)?

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå