Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3
Det dummeste du har gjort på ski?
#153039 01/12/2004 2:04 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hva er det dummeste du har gjort med ski på beina?

Jeg har kjørt kjekkas oppe ved kiosken i Hemsedal og tryna så det sang mens en jentegjeng på 23 damer satt og så på. Ikke spesielt dramatisk, men veldig flaut.

Og du?

More than words
OP Offline
More than words

jeg faceplanta på railboksen på varing på mandag..etter et forsøk på 270 to rail.. hekta som faen!!men det var gøy da.. varingskollen et er rått sted!!..

More than words
OP Offline
More than words

Å kjøre tulling i Vassfjellet i et område jeg ikke var kjent og i tillegg i tjukk tåke for deretter falle utfor et 4-5 m høyt stup. Måtte slepe meg ned skråningen for å kunne bli nådd av scooter.

More than words
OP Offline
More than words

Dro tel på BJ og fikk for mye høyde i forhold til min (begrensede) kompetanse. Landa på ryggen og SLO MEG!!!! Dustekjøring...

More than words
OP Offline
More than words

Noen snowboardidioter hadde shapa lipen på hoppet så det ble en sinnsyk sprett. Så det var ikke forsvarlig å hoppa mer enn 5 meter (dvs flata på toppen...) Klarerte hele unnarennet og landa på flata etter en vanvittig luftetur... tror aldri jeg har vert så høyt på ski før... Endte opp med hjernerystelse selv om eg hadde hjelm, vond i hele bekkenet, og ellers godt forslått...

Etter det har jeg lært at en tester hoppet før en drar på...

More than words
OP Offline
More than words

bj, jeg blir bare så utrolig provosert. "Noen snowboardidioter hadde shapa lipen på hoppet så det ble en sinnsyk sprett " sier du.Du må jo ALLTID teste et hopp før du drar på, bra du har lært. Men ikke skyld på snowboardere, og dra alle under en kam og si "idioter". Dere skifolk tror dere er så mye bedre enn snowboardere. Dere skal ha det til at alle med brett på bena er hjernedøde duster. Skjerp deg! Spiller vel ingen rolle om en person kjører ski eller brett, kan være like idiot eller ikke idiot uansett!

Sovna i norsktimen??
More than words
OP Offline
More than words

"Noen snowboardidioter" vil jeg tror betyr NOEN snowboardidioter og ikke ALLE snowboardidioter.. T.t.t.t.t.t.tog du ann?

More than words
OP Offline
More than words

Kjørte avløypa på Telemark, tryna uttafor en kant og ble hengende igjen etter tommelen. Kom meg omsider ned til heishuset og fikk tapet handa rundt staven fordi jeg ikke greide å gripe lengre. Viste seg ikke å være så lurt, etter to dager så handa ut som en svensk medisinball og den måtte under kniven.

snowboardidioter i det tilfellet...
More than words
OP Offline
More than words

Det var en ganske stort hopp, med langt unnarenn... så ganske perfekt ut, men så fikk noen snowboardere på rundt 14 de til å endre shapen, for de ikke turte hoppe så langt!!!!

Kunne like godt vert skikjørere, men det var det ikke desverre

Sto i fjord i parken på hafjell og skulle dra på på big jump
More than words
OP Offline
More than words

mens alle så på og grisetryna rett foran hoppkanten. ble bare liggende der og se dum ut.. det var flaut det. alle som så det lo hehe, men det skal nok ikke skje igjen. litt morro når jeg tenker på det nå i ettertid. jo, jeg husker første turen min på twintip, kjørte ned under en stolheis og tryna, husker at jeg fikke en snøball i kjeften fra en av de som satt i heisen.. hehe

More than words
OP Offline
More than words

jeg så en jente som raila, da måtte jo jeg selvfølgelig også raile, bare for showoff, men det skulle jeg ikke ha gjort.. skia lugga i railen og jeg landa rett på huet foran denne jenta.. morro, men dumt

teit å si at snowboardere ikke tør å hoppe
More than words
OP Offline
More than words

står selv på tullingtupper og var i trysil i fjor, da jeg så en hel gjeng med snowboardere som alle tok 720 tail grap, 900 bio osv på det største hoppe nederst i parken.. hva er det med at det er så mange som hater snowboardere osv.. stå på ski/snowboard og hald die klapfe!!

More than words
OP Offline
More than words

En gang da jeg skulle skli ned en bakke.....Da fallt jeg....og det hele endte med at jeg fikk snø på lua mi....Fytti.....

More than words
OP Offline
More than words

Var i Shaalbach for noen år siden. Etter første turen kom ned til en afterski rett ovenfor sentrum, vi var fire på rekke og rad , der jeg var sistemann. Tenkte at jeg måtte dra på en fet sving for inponere, som ente med at jeg tryna og tok med meg de 3 kompisene i fallet fremfor ca. 200 feststemte personer på afterskien. Ble et helsikkes leven med kubjeller og sirener i rett alpestil...

Flau...neida.

More than words
OP Offline
More than words

KAN DU LESE???står noen 14årige snowboardere. Dumme idiot

More than words
OP Offline
More than words

Foretok en liten "speed check" som jeg aldri burde tatt, fordi jeg følte jeg hadde litt for stor fart når jeg skulle dra over et road gap i vår...Resultatet sier seg selv. Ingen brudd, men ganske forslått. Så, dra på som faen. Men sjekk gjerne hoppet og landinga først..

More than words
OP Offline
More than words

skulle hoppe på en tabletop på kvelden i vangslia, jeg så at det var en snøkanon nedenfor, men jeg tenkte at siden jeg visste om den skulle jeg klare å la være å treffe den.. det gjorde da i å for seg, men det var satt opp et nett 2m før hoppet slik at ingen skulle kjøre der. uffa.. faceplant med komlisert armbrudd og hjernerystelse..så vist helt sinnsvakt ut..

nm i faceplant to sidewinder
More than words
OP Offline
More than words

i mine glansdager skulle jeg ta daffy på verdens minste hopp. satte selvfølgelig begge tuppene i bakken mens 30 tyskere stod å tok bilder. det var litt kjiipt ja

Årets første skade
More than words
OP Offline
More than words

Sitter på sidelinjen allerede så tidlig i sesongen.. Kom skjevt opp på en rail og kjørte en 7 cm lang metall bit 2 cm inn leggen.. Blei 6 sting gitt..

More than words
OP Offline
More than words

jeg satt meg ned på bakken, så falt lua mi av...

heehe...driti ut...

More than words
OP Offline
More than words

Smellte en dame på tjukka (ja, med ski på).

More than words
OP Offline
More than words

Var vel ca. 13, hadde utrolig stive atomic ski. Hadde veldig veldig lite erfaring. Før var hvalen i hemsedal mye større en nå, og etter at jeg hadde dizza hoppet fordi jeg ikke hadde nok fart på det så staket jeg fra toppen og til hoppet. Landa på ryggen osv. Så utrolig vondt. Kroppen "kollapset" 30 min senere på vei til gol(ble syk, gikk ut av bilen, klarte ikke å holde meg sel oppe, muttern sto og holdt meg oppreist mens hun gråt osv)

menmen

More than words
OP Offline
More than words

Han er e så syyyykt eid på detta hoppet: http://www.stud.ntnu.no/~marista/9176crash.wmv

Kjørte meg fast i Saalbach Hinterglem
More than words
OP Offline
More than words

For noen år siden gjorde jeg noe som i ettertid føles litt dumt, men jeg har lært. Kjørte nedover en trase som var åpen tidlig på åttitallet, men som var blitt stengt på grunn av rasfare. Jeg kom ikke ut i ras akkurat, men kjørte meg fast og måtte gå sikkert 1000 høydemeter opp igjen uten å ha med meg verken drikke eller næring. Det hele endte i total utmattelse, kjempeinfluensa...og jeg måtte til en heksedoktor for å få meg en skikkelig sprøyte i rompa. Trist ferie, men fikk noe refusjon på reiseforsikringen. Noen dager før prøvde jeg å kjør på solsiden samme sted...endte opp i en åker...

More than words
OP Offline
More than words

Skulle skrense rett foran skolens råeste og eneste telemark babe, men neida..dårlige stålkanter gjorde at jeg feide henne over ende (bokstavlig talt)

More than words
OP Offline
More than words

Var på Stryn, kom nedover øvre trasé skarpt inn fra høyresida (sett nedenfra) mot starten på t-kroken. Hadde for stor fart og hoppa opp kanten opp til køen og landa INNE i køen oppå folk. Jævlig farlig! Men heldigvis ble ingen skada. Jeg fikk total verbal tyn, folk skreik DUST og TULLING og FAEN og HELLLLVETTTE, og jeg bare kjørte ned til bånn. Særdeles pinlig greie.......

rundt om en enerbærbusk
More than words
OP Offline
More than words

Jeg hadde lenge sett meg ut et hyggelig lite dropp på ca. 3 meter under heisen i Kongsberg, og endelig var det nok snø til at jeg turte å prøve. Forsiktig som jeg var, sjekka jeg ut landinga først, og konstaterte at det var bare å ta litt fart, sånn at jeg kom over en to-tre meter brei einerbusk under skrenten. Ok. Jeg tok heisen opp igjen, og dro på. Det eneste problemet var at lyset var skikkelig flatt, og jeg hadde ikke fått med meg at det var en mindre skrent ca tre meter foran den store. Jeg hadde tatt dugelig med fart for å komme over nevnte einerbusk, og resultatet blei at jeg (ganske ufrivillig) hoppa på den lille skrenten, landa akkurat på kanten av den store og tippa på huet utfor og ned i einerbuska. Fra heisen over meg hørte jeg forskrekka "åååh" og "aah" i det jeg styrta ned i mykt pudder og stikkende barnåler, etterfulgt av endeløs latter i det jeg omsider fikk huet opp av buska. Tok meg sikkert en halvtime å få løs ski og staver og karre meg ut av buskaset, og folka i hver eneste stol som passerte over meg lo og pekte. Moralen er: sjekk "ovarennet" like bra som landinga!

Dreit meg ikke ut, men...
More than words
OP Offline
More than words

Var i Verbier for et par år siden. Litt seint på dagen kom vi over en gigantisk fjellside skikkelig "langt fra folk" med masse pudder, mellom 0,5 og 1 m, bratt som f..., ca. 800 høydemeter og over 500 m bred. Vi rakk én tur ned, og bestemte der og da at neste morgen var det rett opp dit.

Morgenen etter dro vi avgårde. Det var ca. 1/2 time å gå, og det var ingen komfortabel retrett utenom nevnte fjellside. Problemet var at om natta hadde det blåst, og absolutt ALL puddersnøen var søkk vekk! Trodde ikke det var mulig, men nå var det bare is og skare igjen. Vi sleit noe utrolig på pudderplankene for å komme ned. Gjennomslag og dævelskap. Jeg tryna og kutta meg over nesa og så ikke ut da jeg kom ned. Snakk om nedtur! Men at en hel fjellside med pudder bare kan forsvinne sånn, ble vi virkelig overrasket over. Live and learn!

More than words
OP Offline
More than words

Det var en gang jeg var på voss.det var pudder og jeg ville ta en tur i skogen, jeg hadde stor fart bare cruste nedover. jeg så en hau og tenkte at det ville bli et bra hopp. jeg tok større fart og bare fløy og fløy da jeg så landingen så jeg at det var en elv. våt landing og ørebetennelse. vannet er vått.

More than words
OP Offline
More than words

Hadde tenkt å hoppe over veien, men tok for lite fart og traff autovernet på andre sida. Dette skjedde torsdag før påska...Fikk ei drøy uke på krykker, men heldigvis ikke noe brudd.

More than words
OP Offline
More than words

i 1993, jeg kjørte på voss i tiden før twintipen kom til snowboard til og med. ovenfor hangursbanen drev jeg og noen kompiser og hoppet. Jeg var utstyrt til tennene, med gamasjer Åsnes A-ski (forløper til Åsnes Nansen). Jeg sist ut som vanlig med for stor fart, hoppet over ennå en kul og var på god vei utfor en steinskrent. På skrenten stod et tre, pluttselig skjedde mye, jeg tiltet 180 grader og fant meg selv hengende fast opp ned i et tre etter skiene, hele hanguren hadde krampelatter og alle kompisene var forbanna for at det ikke fantes et kamera. En fikk tilslutt spettet skiene mine løs med en skistav sånn at jeg ramala ned! Den episoden er det vittigste jeg noen sinne har gjort!

More than words
OP Offline
More than words

jeg landa baklengs på en liten BJ i Raudalen i påska for noen år siden, og i skogen nedafor hoppet satt det selvfølgelig noen ekle klyse-oslo-barbie-gutter med pannebåndet høyt oppe. (nuff said....) Da jeg slulle snu meg rundt etter landing hekta jeg begge skia i svingspora til andre som hadde hoppa, og jeg fikk atomicwhiplash og dro på kast-i-kast til jeg landa oppå hele klysegjemgen. Mosa skuldra og stiv nakke, og blærumsgutta ble drit forbanna... hehe..ja...enda godt ikke de ble skada...(not...)

More than words
OP Offline
More than words

Jeg husker ikke dumme ting en selv har gjordt, men det var en kar som var med samme gruppe som meg i Cervinia for noen pr siden, og han rakk ikke siste heis hjem fra Zermatt. Dusten måtte punge ut med hotellrom for 1000 kr natta i Zermatt..... idiot!

det dummeste jeg har gjort ...
More than words
OP Offline
More than words

... er at jeg kræsjet med et tre. Jeg fikk beinet litt vridd og det svei til i kneet. I ettertid gikk jeg under navnet "han som skrek som et barn"

More than words
OP Offline
More than words

Dere er klar over at BJ ikke er en forkortelse for Big Jump?

More than words
OP Offline
More than words

jo, verfall i mitt innlegg så er det det. gadd ikke skrive big jump..whatever?

More than words
OP Offline
More than words

Slang med slampen i Schladming, dro på en sikkelig sur en, flaut...

Det var ikke meg da...
More than words
OP Offline
More than words

Når jeg og vennina mi satt i bakken for å slappa litt så kom det en Tysker i GUL SKIDRESS (så ut som harry potter). Han kom i full fart og skulle hoppe på et hopp. så klarte han og sette fast skia inni hoppet. (og da mener jeg inni hoppet) men det verste var jo at han klarte å hoppe ut av bindingene sine og rett inn i skogen! det er det morsomste jeg og venninna mi har sett!!

More than words
OP Offline
More than words

Dro en switch 1080 og mista skia da jeg landa.Alle rundt lo seg kvakk ihjel:)Har aldri vært så flau

Gikk bokastavelig talt på tryne
More than words
OP Offline
More than words

Min bror tok en roadgap på mjølfjell en gang og jeg kunne ikke være dårligere selv om jeg er tre år yngre. Tok fart høyt oppe i bakken og kjørte på. Kom litt frampå når jeg var i luften og hektet skituppene i brøytekanten på andre siden av vegen, gikk bokstaveligtalt på tryne og knuste skibrillene. Ikke speiselt morsom at det var rundt 30 som stod å så på i tilegg.

Side 1 av 3 1 2 3

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå