Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jibb eller telemark?
#153027 01/12/2004 6:04 PM
More than words
OP Offline
More than words

Har drevet både alpint og telemark i min relativt beskjedne karriere på ski (de siste 6 årene for det meste telemark). Har studert utenlands de siste fire årene og har derfor ikke vært blant de hyppigste gjestene i bakken. Har innsett at nåværende utstyr er klar til utskiftning men er svært usikker på om jeg skal gå for nye telemarkski eller twintipp med alpinbindinger. Er vel ikke stor forskjell med unntak av bindingene... Skal på guttetur til Østerrike i vinter med en gjeng som alle sverger til twintipp alpinski. Jeg er derimot usikker... Blir vel litt smak og behag? Kan noen anbefale ski som funker bra både til bakkekjøring og litt morro i parken. Vil jo helst ha i både pose og sekk.

Så på testen at K2 Fujative var et bra kjøp med hensyn til pris og kjøreegenskaper. Noen som har erfaringer? Er ikke sugen på å bruke mer enn ca 5000 kr på ski og bindinger. Tips?

More than words
OP Offline
More than words

jibbing med telemark er meir utfordrende enn vanlig jibbing. Drar du ein 540 cork med telemarknedslag vil folk i parken legge seg flate... jibb med telemark;)

More than words
OP Offline
More than words

jibbing med telemark ser skummelt ut, og du får masse respekt og damer på afterskien. hvordan folk får til å lande fakie med telemarkski er for meg et under, men det gjøres jo.

More than words
OP Offline
More than words

Kjøpt meg twin tip med telemark binding nå! Dødsartig! -og det å lande baklengs er ikke noe problem etter litt trening...

Men: Kjøp rottefella bindinger, ikke linken - de er for "stive" og kanskje litt breie.

Lykke til!

More than words
OP Offline
More than words

teletwin; har du prøvd linken? har køyrd rottefella og linken.linken er til dei grader bedre til jibbing enn rottefella. du får mykje meir kraft på kant og i rotasjoner.. og dei er ikkje for breie, det ser berre sånn ut...med linken står du støtt som eit fjell!!!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå