Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dakine heli pro II og spade :)
#152947 03/12/2004 5:57 PM
More than words
OP Offline
More than words

Dette er faktisk en tema som kan vere interessant å lufte her. Skal kjøpe meg en spade. hvilke bør jeg velge?? regner med det er mest hensiktsmessig å ha den i frontlommen... Tusen takk for alle svar smile

Det er to ting jeg tenker på med en gang
More than words
OP Offline
More than words

1. Du bør helst ha et aluminiumsblad om du skal ha forhåpninger om å kunne grave fram en kamerat etter et skred.

2. Håndtakene er ulike. D-formet er selvfølgelig best hvis du kjører med votter (altså uten fingre), og T-formet (som er mest vanlig) passer egentlig kun med hansker.

Tror du kan finne aluminiumsspader ned mot 700 gram.

hvilke spade passer i front lommen på dakine heli pro II
More than words
OP Offline
More than words

Veldig nyttig å tenke over før en kjøper, men va ute etter litt info om hvilken spade som passer i lommen på dakine sekken. takk for alle svar..

More than words
OP Offline
More than words

Men på de fleste nye spader skiller du blad og skaftet slik at du lett får bladet ned i frontlommen på sekken. Skaftet har du i et av isøksfestene. Men bare ta med deg sekken og prøv. Jeg har selv DaKine Helipro, men spaden er såpass gammel at jeg ikke aner hvilket merke det er.

More than words
OP Offline
More than words

Den gamle gode røde spaden til rottefella fungerer. Den er litt tung, og er slettes ikke fancy, men fungerer. Denne spanden har vært med Børge Ausland på poltur, fordi han trengdte en solid spade som fungerer, og var vel det eneste av utstyret der han ikke firte på vekta.Å dra på et par gram ekstra gjør ikke noe, bare litt ekstra trening.

More than words
OP Offline
More than words

.. alle skispader passer i en Pro II. Jeg selv bruker primert en Black Diamond Bobcat, men har også en enda større Black Diamond spade som akkurat fikk plass i de Pro II jeg har hatt de siste to sesongene, og denne er større enn noe annet jeg har sett markedsført som skispade. M.a.o. alle spadene fra Life-Link, Black Diamond, Ortovox, Voilé og Rottefella er blandt de som får plass.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå