Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
krampe under foten
#152543 13/12/2004 2:27 PM
More than words
OP Offline
More than words

står på telemrk for 9ende (?) sesong nå! me jeg får så sinnsykt krampe under føttene.. Det går ikke bort, og det blir ikke bedre utover sesongen.. har kjøpt nye støvler så det er ikke det heller.. tror jeg. noen som har noen tips?

More than words
OP Offline
More than words

Kanskje det nettopp er de nye støvlene som gjør det? Det kan uansett være lurt å kjøpe formtilpassede såler, det kan hjelpe litt. Men har du kjøpt deg støvler som egentlig ikke passer lesten på foten din hjelper det vel egentlig fint lite...

More than words
OP Offline
More than words

støtter innelegget om støpte innersåler! får støtta godt opp under fotbuen. det gjør ikke vanlige såler. og så kan en tur til manuell terapeut hjelpe på mye rart.

More than words
OP Offline
More than words

dette er tredje paret jeg har kjøpt og det gjør allltid vondt.. men hjelper det med tilpasset innleggssåle`?

More than words
OP Offline
More than words

hadde samme problemet for noen år siden, så knakk jeg benet og trente det opp bla ved hjelp av mange timer på balansebrett, DA ble alt bra, iflg fysiterapeut var det noe med muskulaturen under foten osv som henger sammen med osv osv.... prøv noen runder på balansebrett så skal du se det hjelper, og gjør det ikke det så er det fin trening uansett..... lykke til...

More than words
OP Offline
More than words

Sikker på at ikke støvlene er for store? Da anstrenger foten seg veldig for å holde seg på plass og det fører ofte til krampe...Men ellers så er Superfeet.såler gull verdt! Det har i hvert fall hjulpet meg masse!

More than words
OP Offline
More than words

1. dårlige muskler i foten. tren på balanse brett...

2. Dårlig såle.. Skaff deg en ordentlig såle. Alle bør legge ned penger i en ordentlig såle!!!! Mye å hente på komfort, presisjon og varme.. Jeg anbefaller Comformable- de er de beste av det jeg har prøvet. Comformable pro om du er over 75 kilo.

More than words
OP Offline
More than words

at skoa er for smale.. då hjelper det å blokke ut skoa. det gjorde det i allefall for meg -og så slapp eg å kjøpe nye smile

More than words
OP Offline
More than words

Det er noen enkle grep å prøve. Har du de dyrisk fasongformede sålene til Scarpa kan et forsøk være å rive dem ut og prøve et par mildt fasongformede joggeskoskåler. Det var iallfall medisin for mine føtter. Scarpasålene ødela fotene mine. Men både sko, såler og føtter er ulike, så her er det bare å prøve. Burde vel ikke være noe med kjøreteknikken etter 9 år heller, men jeg husker fra pionertida at man fort kunne krølle tærne inne i skoa når farta blei for stor, liksom for å bremse - selvfølgelig helt fånyttes - og kun for å få krampe under fotene.

Prøv i vei - evt. lån andre sko fra venner/anlegg og prøv dem om det er slik at skoa bare er helt feil i forhold til fotene.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå