Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
SANOUK
#152397 17/12/2004 5:20 PM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg har fått tak i et par Völkl Sanouk ganske billig og tenkte å bruke dem som telemarkski.

Er det noen som har noen innspill på hvor man bør sette bindingene? I utgangspunktet tenkte jeg å finne punktet der støvelen er midt over BC linja og så trekke 1 cm bak siden jeg bruker Cobra R8, som er rimelig aktiv. Ble litt i stuss om hvordan den splittail'en påvirker kjøringa. Burde jeg ta den med i beregningene?

More than words
OP Offline
More than words

splittailen påvirker ikke skien mere på telemark enn på slalom synes jeg, og BC-merket er jo allerede plassert med tanke på bl.a. splittailen. 1cm bak ifht en alpin montering er ikke helt gærnt tror jeg, jeg har kjørt de rett på BC med R8 og synes det var helt fint, men 1cm lenger bak tror jeg ikke du taper noe på; spesiellt ikke om du ikke skal bruke skien så veldig mye i krånglete teknisk terreng.

Bra ski på tm i alle fall smile

More than words
OP Offline
More than words

Jeg har også store forhåpninger til dem som telemarkski, det blir nok Lyngen-skiene mine dette her.

Da smeller jeg dem rett på BC! Takk for hjelpen, barks!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå