Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp ang sko ski kjøp?
#152217 26/12/2004 9:13 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hei! Kjøpte meg et par Dynastar 4800 samt crispi CXP sko etter varm anbefaling fra selger ved xxl-sport i Tr.heim.Ski var på 172 og jeg testa dem i dag for første gang og med mine 88kg og 182 i høyde vibrerte tuppen voldsomt veldig ustø på en måte.Synes ski virka korte og myke altså kanskje for myke fikk liksom ikke helt take på svinginga tuppen bremsa liksom ned??Tidligere hadde jeg et par rette ikke carving type Kasama ski på 187 som jeg kontrolerte mye bedre med et par Garmont lær/litt plast sko??Hva er det som er problemet er det at jeg aldri har stått på carving ski før eller er det et feilkjøp. Syntes til og med skoa virka for myke og det må sies de via seg ut en del,så leggen ble liksom uten støtte og da stramme jeg mye ,men har et hakk og skifte på innersiden på skoa. Likevel synes jeg det er rart at jeg kontrolerte de gamle plankene på 187 mere lekent enn de nye Dynastar 4800 på 172??Kan noen fortelle meg om det er noen form for bytte rett på Utstyr etter at binding er satt på og du har testa det en liten tur ca 1 time i bakken??Er det noen som kan sine saker og kan fortelle meg om det er jeg som må vende meg til den nye carving telemark stilen eller er ski for korte, myke og og er skoa for myke da jeg liker å kjøre løssnø, litt løype og hopping. Hm syntes jeg bare med det nye utstyret var blitt så mye mere ustø og utrygg jeg som likete å kjøre fort kontrolert med fine svinger mens nå slet jeg. Det skal sies at jeg ikke har kjørt Telemark på 3 år pga brett kjøring i denne tia istede.Håper noen der ute kan gi meg noen gode svar slik at jeg kommer på rett spor..igjen.

More than words
OP Offline
More than words

Kanskje du opplever at Dynastar sine 4800 blir for korte og myke for dine 89 kg , men det kommer helt ann på hvordan du kjører.Ettersom det virker som at du vil kjøre hardt og rått kan nok Crispi sine CXR være tingen samt scarpa sine T1 som ikke er så myke langt nede i foten noe som kan gjøre kjøringen litt smertefull for enkelte med Crispi sine sko.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå