...jeg vil absolutt ikke anbefale å montere bindingen rett i Atomic's sin egen plate med mindre alle skruene passer rett i de allerede etablerte hul (noe jeg ikke tror gjelder for noen av de p.t. solgte bindinger). Uten for disse prestøpte hullene er platen så tynn att det bare er å be om trøbbel (eller i alle fall utdragne skruer og bortkomne ski).
Løsningen er derimot å ta bort Atomic's sin plate helt og plugge hulene etter den. Da kan du bare bore hul rett i skien og montere hvilken som helst telemarksbindingen som har sidestilte hul. Det eneste problemet er med ett hulmønster som har centrerte hul; i mitten er skien så tynn att den ikke kan bores i og ikke holder en skrue. Med mange bindinger (fx Linken, R8 fra ifjor etc) er ikke dette noe problem.
Jeg kjørte selv det meste av siste sesong på Big Daddy montert med R8 på denne måten og havde ikke noe problem. Har også montert en del Big og Sugar Daddy med både telemark- og diverse ikke-Atomic alpinbindinger på denne måten, helt problemfritt.
Husk når du borer att bruke en 3.5mmx9mm borrbit, bruker du en 4.1 blir hulet litt svarkere ettersom skien ikke har trekjerne.