Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Shopping i Val D
#152080 04/01/2005 12:20 AM
More than words
OP Offline
More than words

Noen som kjenner til priser og utvalg for ski og bindinger til telemark i Val D'Isere? Er det lurt å handle der istedet for hjemme på bergen/t?? jan

More than words
OP Offline
More than words

Ja, jeg var der i fjor, hadde forhåpninger, men det var desverre minimal prisforskjell fra der og hjemme i Norge. Noen steder er det til og med dyrere. Men du kan jo ha flaks! smile

More than words
OP Offline
More than words

Det er lavere priser på utstyr i Vald, i tillegg til kan du trekke av 19,6% Vat.

More than words
OP Offline
More than words

varene fra en kjent nettbutikk( Telemark P el. Cham S) og få de levert poste restante ( i god tid) til Val D. Ved å sende bekreftelse til nettbutikken på at du er norsk og har norsk bostedsadresse vil du få igjen fransk moms ca.19 %. Du får altså både nettbutikkens billige varer momsfritt + at du slipper norsk moms og evt. toll( du kan lovlig ta med varer for 6000,- inn i landet med opphold lengere enn 24 timer)Jeg har brukt denne metoden når jeg kjøpte DV kamera i fjor. Fungerte bra, men selvfølgelig litt ekstra jobb.

More than words
OP Offline
More than words

Nettbutikkløsningen virker grei nok, men unødvendig mye pes og risiko for å spare minimalt med penger.For et par år siden ivertfall var forkjellen i pris på Cham3s og samtlige butikker i Val ca150kr for de fleste ski.

More than words
OP Offline
More than words

man kan ikke regne med å få tilbake hele den franske tva'en (19,6%). Global cash refund skal ha sitt dersom du handler taxfritt i butikk, og du får bare tilbake ca. 13%. Uansett ligger det generelle prisnivået på ski noe lavere her i Frankrike enn i Norge. Men siden Val d'Isere er meget traffikert og kjent turiststed tar man kanskje litt større marginer der. Når det gjelder ski ville jeg sjekket butikker i Bourg st Maurice evt Albertville, om du har mulighet, der prisnivået nok er lavere enn i val'disere. Større mulighet for å komme over godbiter utenfor de værste turist mengdene. På telemarkbindinger er det veldig lite konkurranse og prisene er høye som i norge.

More than words
OP Offline
More than words

Det er/var ikke forskjell på skipriser i Val D, Bourg St, og Albertville.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå