Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Får ikke stroppen på T1 stram nok
#151748 17/01/2005 6:21 PM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg har kjørt på T1 ett par sesonger nå, men begynner og irritere meg over stroppen. Jeg synes ikke jeg får den til og sitte stramt nok, leggen føles slarkete i støvelen. Er det noen som har noe erfaring med dette, evt. løsninger. Jeg ser Bomber selger Booster-straps, er det noe som har noe erfaring med dette?

http://www.bombertele.com/pages/buy_booster.cfm

Kjenner til problemet
More than words
OP Offline
More than words

Sliter med det samme. Har foreloepig brukt dyr egen loesning som soelvtape. Har sett paa booster strap men i butikken sa de at de maatte skru i en skrue. Det likte jeg ikke.... Den billigste loesningen er aa fikse det selv. Kan ikke vaere store problemet aa sy til. Kan du ikke sy, saa spoerr noen som kan.....

More than words
OP Offline
More than words

Det er ikke stroppen oppe som avgjør om støvelen oppleves som slarkete. Har selv opplevd problenmet og det er faktisk for lite stramming i den øverste spenna. Løste dette med å skjære ut et stykke av et liggeunderlag som tilsvarer tunga på innerskoen, litt justeringer på tilskjæringen og voila problemet var løst for meg. disse bitene av liggeunderlag holder 5-6 dager før de blir flatklemte. Kanskje finnes det andre materialer en kan bruke, hører gjerne om det.

More than words
OP Offline
More than words

Dette er vanlig problem når paddingen i innerstøvelen blir slitt, det som hjelper er å padde opp i leggen mellom skallet og innerstøvelen! Har brukt liggeunderlag før men det finnes bedre og hardere pads. Fikk mine på Surefoot i Oslo, kosta 125,-

More than words
OP Offline
More than words

Bra det ikke er bare jeg som har tynne legger.Jeg har observert at man på de nyeste versjonene av T1 kan skru av den øverste spenna, for så skru den inn i et hakk 1 cm lenger ut (strammere) Har du ikke en ny, kan du jo bore opp pop-naglen som holder spenna, flytte spenna ut, og skru den inn plasten der. Evt kjøpe en ny spenne med 2 hull, og bruke det originale hullet i skoa. (Ble kanskje litt vanskelig å forstå, men se på en ny T1, så skjønner dere meg sikkert)

More than words
OP Offline
More than words

Du kan trene volum i legger og lår.. og spise noen sinnsvake mengder med protein.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå