Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilken ski?
#151672 21/01/2005 4:14 PM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg kjører telemark og er 14 år... skal kjøpe løssnøski, men de MÅ funke i lufta og på railen også.. helst lette og litt myke;)

More than words
OP Offline
More than words

eller scratch bc (viss du har råd)kanskje public enemy?

Spør folket i sportsbutikken....
More than words
OP Offline
More than words

I og med at du er 14 og da sannsynligvis ikke veier veldig mye trenger du nok ikke veldig feite ski for å flyte i pudderet. Jeg hadde nok valgt et par twintip som funker i park, hvis du henger mye der.

Se på hva andre på din alder kjører på og tenk på hva du skal bruke skiene i all hovedsak til.Foreslår Vôlkl ekspression, salomon 1080, eller rossignol xscream......

lykke til...

More than words
OP Offline
More than words

Scratch bc funker veldig bra for meg under alle forhold, men jeg er også litt gammal og feit og ikke så spretten lenger. Bruker den derfor kun til pudder og bakkekjøring. Rail vet jeg knapt nok hva er, og opp i lufta kommer jeg kun med god hjelp av en eller annen løfteannordning. BC er vel også en ganske "tung" ski. X-scream ? er ikke det salomon?

More than words
OP Offline
More than words

Hvilken ski? Det er ein eigen vitenskap. Kjøp billig, det er mange gode tilbud i bodane nå. Forhåpentligvis er du i din største "vokse" periode, og treng å blote nye ski/sverd til neste tokt. Tror nok du er "for veik, for veik for Einars bue" (fritt omskrevet) dvs Scratch, men at 1080 er et bra valg betviles ei. ref: Til Historieløse analfabeter ! SLAGET VED SVOLDERFinns pil traff Einars bue på midten og da Einar spente buen, brast den i to delerKong Olav Tryggvason:- Kva brast så høgt dær?Einar:- Norge av di hand,konge.Olav:-Det var vel ikkje så stor brist, ta min bue og skyt med den.Einar tok buen, drog den straks ut forbi odden på pila og sa: - For veik, for vei er kongens bue! Så slengte han buen tilbake. tok Scratchene og kjempet mot.# Der kor hæren hjelmkledd fikk blodig skjold i kampen, vant SCRATCH seg heder, sin høvding dei verget med blåblank egg. Himmelen styrtes før slikt glemmast.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå