Klokken er 0700 på en søndag morgen, formen er mildt sagt ufordragelig etter å ha sovet gode 3 timer, leiligheten ser ikke ut etter festen kvelden før og forkjølelsen har akkurat klart å feste grepet. Men jeg er strålende fornøyd, faktisk helt i ekstase.
- Jeg skal til Oppdal, på ski. 40 cm nysnø igår, og det har snødd i hele natt. Steike ta! Det kribler ukontrollert i hele kroppen. Tar med begge skiene jeg tenker jeg! Sto å preppet i 3 timer igår...
(???) ...men hvorfor kommer ikke bussen a? Viser seg at det er stengt over Strynefjellet, og bussen er dermed innstilt. Toget har allerede gått, og leiebil kunne vi visst få ganske billig på mandag... Ingen vi kjenner som har bil vi kan låne heller... Depresjonen og fortvilelsen har for lengst tatt overhånd.
....Er nå tilbake i sengen, og her, her tror jeg sannelig skal bli en stund!
Traff forresten en søt jente på byen igår da, fikk telefonnummer og greier. (...) Ser ut til at jeg har mistst det....
Hørte jeg urettferdig???
...og forresten. Har to kompisser som kom seg til Oppdal i bil idag da. Flaks at de på ingen måte er av typen som vet å strø salt i såret...........