Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Problemer med Linken binding.....
#151344 07/02/2005 3:59 PM
More than words
OP Offline
More than words

Har gått over til Linken sin binding i kombinasjon med Vølkl Gothama ski og Garmont G-fit sko. Trodde dette skulle bli knall.... MEN, jeg har store problemer med bindingen, da den nesten ved enhver belastning ifm landing etter hopp, løser ut. Dette uansett om droppet er på 2m eller 10m. Har prøvd å stramme uten bedre resultat. Noen som opplever det samme?

More than words
OP Offline
More than words

at du ikke har plassert hælmodulen langt nok fram. Du bør tighte såpass at du må lirke litt for å få "leppen" på skoen langt nok fram. Det er da gjerne såpass trangt bak også at litt hjelp med staven er bra. Husk også å justere både høyden på hælmodulen og fleksen på bindingen.Lykke til!

More than words
OP Offline
More than words

Hvis du har hæl-løfter montert, så kan det være alu. plata som låser seg under denne når skia bøyes. Typisk mister du bakskia på hopp når du setter telemarknedslag o.l. For bindinger montert med gammel mal er dette et kjent problem. Flytt hælkloss, eller kapp en cm av alu.plata.

Dette fungerte for meg for to sesonger siden og jeg har ikke mista skia siden.

More than words
OP Offline
More than words

Takkk for tipsene. Skal sjekke og teste til helga i Åre. Håper det er så enkelt som dere skriver. Hadde vært jæ... å måtte bytte binding.

More than words
OP Offline
More than words

hoppet også av, men så justerte jeg bare hælmodulen et par hakk fram, og nå sitter de som banken! Jeg er veldig fornøyd med linken så langt !

More than words
OP Offline
More than words

heiproblemet kan også være en noe spess, utforming av Garmont sko som ikke er helt kompatibel med Linken. har lest om dette tidligere på denne siden se og Linkens web side.

More than words
OP Offline
More than words

Har samme problem på den venstre bindingen på et av mine to par. Den ene hælmodulen løser ut i hytt og gevær, spesielt ved landing etter hopp eller når jeg går. De tre andre hælmodulene jeg har sitter som rakkern. Skal prøve trikset med å kappe platen litt. Har hatt en mistanke om at det er noe i området der som gjør at de henger igjen og løser ut.

More than words
OP Offline
More than words

Forøvrig så er det crispi/linken kombinasjonen som har et dårlig rykte.. Hadde først likedanne problemer med den kombinasjonen, men så justerte jeg hælmodulen til to str. mindre og hvis det er noe som løsner nå, er det kneet!

More than words
OP Offline
More than words

Har Garmont Gara sko og Linken binding. Hadde store problemer med binding som løyste ut. Kikka litt nermare på saken og oppdaga at skoen passa dårlig til bindingen (fekk ikkje "sporet" på helmodulen høgt nok pga for høg hel, som igjen førte til at øvre del av helmodulen var i ein avstand på ca 15mm fra skoen - i ein slags begynnande utløserstilling...). Fant fram ein god kniv og skar litt av sålen på helen og reduserte avstanden ned til 5 mm.... Mye bedre no!!

Tørr bak øra
Tørr bak øra

Linken må nesten hoppes inni for å fåes til å sitte stramt nok. Ellers løser de ut. Å justere strammheten på fjøren er og lurt.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå