Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sko til Linken??
#150403 05/04/2005 6:03 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Kanskje et omdiskutert tema, men hvilken sko er det aller beste å bruke til Linken? Prøvde mine Crispi CXP (årets modell) og de løser ut hele tiden! Må skaffe meg noen nye ja...

crispi
KuleKnut #150404 05/04/2005 6:08 PM
Fersking
Fersking

det skal fiunke fint det, men du må justere hælmodulen til riktig høyde og kanskje stramme utløser skruen nede bakerst på hælmodulen... Skal ikke være problem med crispi, kjenner mange som kjører med crispi! Kjører forøvrig Scarpa selv og har ikke hatt noen problemer med at de løser ut når de ikke skal!

scarpa cxr og mine erfaringer
KuleKnut #150405 05/04/2005 10:22 PM
Fersking
Fersking

jeg kjører scarpa cxr med linken. det funker forsåvidt fint, den løser ikke ut og sitter godt i bindingen. Men det som jeg ikke helt liker er at det virker som om linken og skoa ikke flekser samme sted, så det blir til at jeg flekser tuppen og ikke belgen. for å flekse i belgen, må det brukes trykk på innerski, np jeg ikke ser nødvendigheten av. så det ender med at linken bindingen gnager seg inn i tuppen. vet ikke om det har noe å si. noen med lignende erfaringer?

linken og flex..
KuleKnut #150406 06/04/2005 10:00 AM
Fersking
Fersking

Til thorsan.. du mener vel crispi crx? scarpa har t1r-t1f-t2-t3..Men jeg har Scarpa t1r og opplever det samme som deg - nettop at støvelen ikke flekser skikkelig i knekkpunktet. Istedet bøyer såletuppen seg. På dette punktet har linken en svakhet. Tåjernet tar ikke tak i skoen tilstrekkelig langt nok "bak" og kompresjonsfjæra u helmodulen er for veik. På dette punktet mener jeg at Binding type Cobra R8 og G3 har en fordel, men sine stivere fjærer og konfigurasjon som "leder" skoen til å flekse i knekkpunkt fremfor såletupp. trur jammen jeg må sende en mail til linken om dette.

enkelte problemer
KuleKnut #150407 06/04/2005 10:10 AM
Entusiast
Entusiast

Alle linken gutta (testkjører, designere osv.) kjører med Scarpa støvler av ymse slag. Dette har ført til at det er enkelte problemer med utløsing når man bruker crispi støvler.MAn kan ta en reim rundt toppen av hellfestet og rundt støvelen slik at denn ikke kan sprette ned.Litt riski men funker

re e505
KuleKnut #150408 06/04/2005 4:41 PM
Fersking
Fersking

det er crispi cxr jeg kjører ja. rota litt der. men det er godt å se at det ikke bare er meg som har problemet. som du sier så burde tåjernet gå lenger inn på tåen, nå er det bare halvveis innpå. jeg har hælmodulen veldig stram og. dette får meg til å lure litt på hvorfor jeg valgte linken....

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå