Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Scottybob igjen!
#150374 07/04/2005 12:59 AM
Jonep Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvilke erfaringer har dere som har testet Scottybob-skiene i kvitfell gjort dere? Er de så gode som gamle Scotty vil ha det til! Vurderte å kjøpe meg ett par slike for de skattepengene som aldri kom!

Bobtail
Jonep #150375 07/04/2005 11:05 AM
leo Offline
Fersking
Fersking

Jeg har kjopt et par bobtail fra Scottybob, jeg liker skiene veldig godt, i bakke er de lett aa faa paa skjaer paa grunn av den spesielle designen, skiene veier lite - noe som gjoer dem lette og jobbe fra sving til sving med. skiene har ogsaa en flex som jeg liker og som gjoer skien veldig livelig. Skiene fungere ogsaa veldig fint utenfor bakke. Kort - det er en av de beste telemarkski jeg har proeved og kan absolutt anbefale dem. (Jeg har montert R8 bindinger paa).

Takk for tilbakemelding!
Jonep #150376 15/04/2005 5:21 AM
Jonep Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Er det noen som har erfaring med HeadRush og/evt MobyDick

HeadRush
Jonep #150377 19/04/2005 12:03 AM
Fersking
Fersking

Bestilte Headrush i medium stiffness, med HammerHead binding, i november i fjor, og har kjørt med de i hele vinter.Et helt ufattelig bra skipar! Hvorfor?Jo, (mye av det er nevnt med tanke på Bobtail...men men) pga sin særegne utforming av "tail" og asymetrsike kanter, sitter disse skia som et skudd på preppa underlag. Det er først når man kommer over skikkelig blå-is at det kan glippe litt.(jeg tror allikevel at de kan ha et relativt bra kantgrep, selv på blå-is, det er bare ikke alltid at han som står oppå skia har like god kontroll!:-) Kommer man utfor mere snø, bløtere snø etc så er det fortsatt en lek å kjøre. Skia jobber for deg, du bare peker hvor du vil at de skal gå, og de lystrer så gjerne!

Det er relativt store ski: 130/90/"bob'ed" men føles ikke på langt nær så store når man får dem på, og setter utfor.

Jeg har dessverre ikke fått testet de i bunnløs pudder, ei heller noe som ligner "bunnløst". Men det lille løssnø jeg har fått prøvd de i, gjør at jeg higer etter mer, mer og atter mer.

Det tar litt tid å venne seg til et par ScottyBob HeadRush, ja, jeg tør vel nesten si at det ikke har noe å si på hvilken modell det er. En ScottyBob er uvant uansett. Det er noe nytt, og man må prøve og feile litt i begynnelsen. Mr.ScottyBob legger ved en liten "instruksjonsmanual" hvor han forteller om hva man skal gjøre og hvordan man skal gå frem for å få maks ut av sine ScottyBob's på kortest mulig tid. Og jommen funker det gitt....

Dette ble litt rotete, og jeg har sikkert glemt masse som jeg syns er bra med skia, men dette er uansett de beste skia jeg har hatt. De er utrolig artige å kjøre på, og når man begynner å beherske de, vil gleden og lykkerusen ingen ende ta. Det høres kanskje litt ekstremt ut, men kan si det så enkelt at jeg lånte bort skia mine til en kompis, i begynnelsen var det litt "knurr", "hva i helv*/ har de gjort med disse skia...på vei hjem samme kveld var han frelst...Ikke så altfor lang tid etterpå hadde han også skaffet seg et par ScottyBob's!

HeadRush er også hva de i USA kaller for en quiver one ski, altså en ski som funker meget bra over hele fjellet, være seg i bakken eller ut i det dype,løse....Kan ikke si meg annet enn enig...

Sjekk også ut: http://www.telemarktalk.com/phpBB/viewtopic.php?t=1670&postdays=0&postorder=asc&start=0

Hilsen Bob'd

Headrush -medium flex-Bomber Bishop
Jonep #150378 17/05/2005 1:51 AM
Fersking
Fersking

Kjøpte ovenstående fra USA nettopp. Gikk samtidig fra skinnstøvel til Scarpa T1, så utstyret krevde sitt av tilvenning. Det går raskt bedre, så begrensningen sitter utvilsomt over skiene.Headrushene går eksemplarisk, ihvertfall så lenge det ikke er skikkelig hardt underlag. Skiene svinger nærmest av seg selv, og man glemmer nesten at innerskia er der. Ved lavere hastigheter er svingvilligheten nesten magisk.Bindingene er kraftige og ikke de beste å gå med, men det blir nok toppturer så snart anledningen byr seg. Har lagt ut etpar bilder på sida mi hvis det er interesse.Kjenner en som har kjøpt inn MobyDick i tillegg til Headrush, men har ikke hørt noe mening om den nye investeringen enda. Tipper MD uansett er heftigere i pudder .

forb... være!
Jonep #150379 30/08/2005 4:40 PM
Jonep Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Det ser ut til at amerikanerene har skrenket inn vareutvalget med tanke på design og økt prisen på skiene sine.... passet litt dårlig...

Løp&kjøp
Jonep #150380 30/08/2005 9:23 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg testet kameraten min sine Bobtails i Hemsedal i fjor. På første tur var det rene skjær rett ned Såhaugløypa, skiene er en frihælsentusiasts drøm. De har godt bitt, er stabile og ekstremt kjappe fra kant til kant. Jeg trengte ikke mer enn 2 svinger tilvenning, så fungerte det uten videre. Hadde det ikke vært for at knærne mine ikke tåler stort mer telemark skulle jeg nok kjøpt et par. Slik det ser ut nå blir det å komplettere skisamlingen med et par SX:B5 eller SX:11 istedetfor. Sukk.

Re: Scottybob igjen!
Jonep #150381 31/08/2005 11:50 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Kjøpte et par Bobtails i Raceflex av en her på tampen av fjorårsesongen. Montert med linken er dette det barskeste bakke-setupen jeg har prøvd. Krevde litt innkjøring, men etterhvert gikk det som rakkern. Satt som f på hardt underlag (har ikke prøvd på is) og det største problemet var faktisk å få dem til å slippe så jeg fikk stoppet. Uansett ble jeg såpass imponert at jeg har bestillt meg et par Fat Bastards nå for å bytte ut de gamle pudderplankene.

Jippi!
Jonep #150382 04/02/2006 12:45 AM
Jonep Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

På torsdag 02.02.06 kl. 1410, kom endelig skiene! Bestillte Scottybob HeadRush 21.oktober med ønsket levering i slutten av november. Etter en mengde purringer fikk jeg svar med løfte om at skiene skulle sendes "in the end of next week". Gleder meg til å få prøve herligheten neste helg...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå