Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nei til menn og ja til Alpene
#149862 27/07/2005 10:36 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Typen min har akkurat ditchet meg til fordel for ei som hverken står på ski (ok - 2 ganger i året i varmedress!) eller driver med friluftsliv i noe større grad. Hva er det med han? Alle andre klager jo over kjipe damer som ikke er med på tur. MEN; jeg gidder ikke å sutre over menn som ikke vet sitt eget beste. Jeg drar til Alpene og blir der hele vinteren. På den annen side er det veldig skummelt å dra dit helt alene. Noen som har tips og ideer til hvordan det blir mindre skummelt? Mottar også tips til hvor jeg finner en bedre fyr som er mer opptatt av å stå på ski og ha det gøy enn å feste og være kul.

Hei søster!
Telemarkjente #149863 28/07/2005 8:48 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Fortvil ikke! Detta løser seg smile Jeg tilbrakte sesongen i Chamonix i vinter. Reiste alene og det var helt supert! Ikke litt nifst engang! Best å reise alene. Treffer på så mye kule folk! Bare pass på at du ikke sovner fra flyet når du mellomlander for da kan man fort føle seg litt dum og VELDIG alene.. (erfaring) hehe...

Og menner!? Dem er generelt ikke helt patente allikevel, så ikke fortvil:D(NÅ!!! kommer jeg til å få bråk, nå... og holde meg på toppen en stund fremover..)

Hmm..
Telemarkjente #149864 28/07/2005 9:03 AM
Fersking
Fersking

Trudde vi var opptatt av å finne oss ei jente som sto på ski og er gla i friluftsliv.. De vokser ikke på trær..hehe! Høres kjipt ut..Du var sikkert mye bedre enn han å stå på ski og var i bedre form så derfor dumpet han deg.. Du får være med oss til Argentina nå 15 august som en oppvarming til alpene..

faen
Telemarkjente #149865 28/07/2005 9:15 AM
Entusiast
Entusiast

for en tulling.... tips: begynne å leite i skibakken eller her inne på ff...Man kan jo både stå på ski og ha det gøy OG feste og være kul. Det har vel ikke han forstått.

God tur til alpene smile

Naturens gang
Telemarkjente #149866 28/07/2005 10:34 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

I utgangspunktet kan det virke helt suverent å ha ei dame som kjører ski og herjer rundt på fjellet, men i virkelighen funker det ikke sånn. Etter ei stund i et forhold vil man gjerne ha noe for seg selv, som feks skikjøring. Å da ha ei bærte som skal være med på dèt og, blir en seriøs klabbete ski. Min, forøvrig fantastiske kone er med på en og annen skitur og liker det, og vi har oss en fjelltur en gang i blant. Ellers holder hun seg klokelig unna eskapader med planker under beina. En quinde skal være en venn, støtte, kjæreste, samtalepartner og den man har seg med, men noen ganger må mannen ut av hula for å jakte og da bør hun holde seg unna. Sånn er vi laget.

Ditto
Telemarkjente #149867 28/07/2005 10:41 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sant det du sier at det er bra og kanskje nødvendig å ha en interesse "for seg selv". Blir liksom et fristed..Men det kom litt gæli ut det derre med at gutta trenger å komme seg ut av hulen for tro meg!!! DET trenger vi også..

Naturens gang??
Telemarkjente #149868 28/07/2005 11:18 AM
Medlem
Medlem

Ække helt enig. De fleste damer dabber av sånn cirka når de passerer slutten av tyveårene og vil ikke være med ut og leke like mye som før (i snøen). Normalt burde man kunne dra på gutteturer som før, MEN har dama først blitt hektet på peiskoshelvete vil de også ha typen der, og forsøker da å hindre typen i å dra på sine stadige gutteturer. Sånne damer skal på liv og død menge seg med alle de vellykkede venneparene man forsøker å konkurrere med og avholde venneparmiddager og venneparhytteturer. De fleste menn gir etter for maset og tilbringer heller helg etter helg med de kjiipe venneparene enn med de kule kompisene. Resultatet = lite ut av hulen for å jakte. Da er det bedre med en dame som selv er med ut av hulen. Om ikke annet forstår hun deg og vil gi deg perm til å jakte med kompisene i blant.

Litt usikker på hvor du treffer en bedre fyr, men søknad om deltagelse på tur til New Zealand i des./jan. vil alltids vurderes ;-)

mhm..
Telemarkjente #149869 28/07/2005 11:56 AM
Entusiast
Entusiast

men så skal det jo være litt forelskelse osv inne i bildet og da. Kanskje han så på deg litt mere som en nærme venn etterhvert, enn kjæreste? kompis av meg følte det sånn engang.

Alpene, KJØR PÅ! Var i s. anton en sesong i forifjor, men dro ikke helt alleine. Det hadde uansett ikke vært noe problem at all!

Lykke til!
Telemarkjente #149870 28/07/2005 3:58 PM
Entusiast
Entusiast

Blås i hele typen, og ha det gøy i stedet! Det blir mindre skummelt hvis du er positiv og går inn for å treffe nye mennesker. Alle er jo interessert i å bli kjent med nye folk, så det blir helt sikkert ikke noe problem. Du kommer til å få det kjempegøy! Og hvis du ikke trives er det jo ikke verre enn at du tar flyet hjem til Norge igjen :)Helt sikkert mye bra helter i Alpene!Kos deg masse og nyt vinteren!

jo, det løser sej
Telemarkjente #149871 28/07/2005 4:43 PM
Fersking
Fersking

du har jo ski kjære deg - gir mer glede enn dum mann. ikke svarer dem frekt tilbake hell'! måtte du ha en genial sesong

Lev livet!
Telemarkjente #149872 28/07/2005 5:14 PM
Fersking
Fersking

Kos deg i Alpene og ellers på turer..ein kan lett bli festa fast til oppvaskbenken med to unger hengande på slep og enda ein bolle i omnen :-) Du finner nok ein bra MANN snart.

Er det bare meg
Telemarkjente #149873 29/07/2005 12:35 PM
Medlem
Medlem

som reagerer på det Rangle og ErikS skriver her. At Rangle kaller jenter for bærter får være så, (quinde nesten enda værre.) At kona di ikke vil/får være med deg på tur får være så, men hva er det du jakter på utenfor hula egentlig?ErikS har etter min mening (nesten) skjønt det, men det er så #¤?§ typisk mannfolk å skylde på dama til kompisen når kompisen ikke "får" lov til å være med på guttetur lengre....Sterkeste kjønn?

Nei-nei!
Telemarkjente #149874 31/07/2005 12:50 PM
Ivrig
Ivrig

Tips til hvor du finner en bedre fyr som er mer opptatt av å stå på ski og ha det gøy enn å feste og være kul.

Det må du finne ut av selv "Telemarkjente"!

Bærtisen
Telemarkjente #149875 01/08/2005 9:11 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Ojsan, her boblet det litt østrogen gitt, og hvis man først skal ha det moro med bærter er jo det nest beste å trekke opp sånne som er tett opptil selvopptrekkende. For å kommentere en smule; I forhold til hva jeg jakter på, så er det en slags metafor og en anelse selvironisk rundt det å på død og liv komme seg bort og ut til fjells etc. Og hvis du ikke forstår behovet og trangen til å komme seg på ski, til fjells etc så svarer du vel egentlig deg selv. Min kone har forstått det som du, etter å ha skremt bort etpar gutter, kanskje også vil forstå; enkelte ting må man bare tåle for å kunne ha det bra sammen.

Når det gjelder din reaksjon på mine jentebegrep mottar jeg gjerne nye forslag på alternative kallenavn. Selv vurderte jeg å bruke min nordnorske favoritt "nausthore" men fant det for sterkt for friflyts lesere.

rangle
Telemarkjente #149876 01/08/2005 9:45 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Du liker å krangle, du? ...som å helle bensin på bålet, dette...

Det ser sånn ut ja!
Telemarkjente #149877 01/08/2005 11:00 AM
Medlem
Medlem

..

Ikke bekymre deg
Telemarkjente #149878 01/08/2005 2:14 PM
Fersking
Fersking

De fleste sporty menn vil ha sporty jenter, ihvertfall de jeg kjenner. Sporty damer blir plukket først, så fortvil ikke. Ta livet med ro, bruk tida til å realisere deg selv og lykke til i Alpene!

Skrangle
Telemarkjente #149879 01/08/2005 7:00 PM
Medlem
Medlem

He he..klarte ikke å dy meg etter innlegget ditt..Joda det er bra for kona di og deg at dere har funnet en ordning som fungerer. Jeg er tydeligvis heldig da som har funnet meg en mann som vil ha meg med på tur...og ikke blir skremt av jenter som meg.

Når det gjelder hva du liker å kalle dama di...eller andre damer for den saks skyld...stå på. Nausthore er sjarmerende.

Hmmf
Telemarkjente #149880 02/08/2005 12:51 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Der erstattet du en solid dose østrogen med litt sylskarp ironi, og det gjør som regel susen. Da er du vel likevel ikke så sjarmerende naiv. Prøver heller å finne noen andre å terge. Pent landet frøken.

Bilder
Telemarkjente #149881 03/08/2005 1:51 PM
Fersking
Fersking

Denne diskusjonen er verdiløs uten bilder.

;-)

Skidamer..
Telemarkjente #149882 03/08/2005 8:16 PM
Medlem
Medlem

Det er vel enhver gutt/manns drøm? De virkelig aktive som går toppturer og jakter på pudderet driver også gjerne med annet som klatring, padling etc. Er neppe noe bedre enn ei man kan dele aktivitetene med vel? Men som ellers i verden må både hun og han ha sine stunder for seg selv og med sine venner for at man ikke skal gå "oppå" hverandre og bli hverandres "gnagsår". Men dette bør være en smal sak når begge har samme interesse, og burde kjenne den andres trang til å komme seg ut i luften:)MEN, det er dog et stooort men her...Hva med den dagen man for eksempel får en familieforøkelse, planlagt eller ei. Har man ei dame som driver med de samme aktivitetene som en selv så både forlanger og forventer hun, som er rimelig nok, at han også må ta sine "tørner" med ungen(e) slik at hun også får gjort det de begge liker best. (hjemme som barnevakt mens dama pumper pudder..?) Så det er klart et tveegget sverd man svinger her, og er man kynisk, kald,beregnende og taktisk nok så lar man "go'dama" gå..:) Men hvem er så dumme da? Men selvsagt, at ei jente kjører på ski og driver med div. er ikke grunn nok til å holde på henne for enhver pris, for de kommer i mange versjoner de også som meg og deg, men det finnes da flere?:)

He he..
Telemarkjente #149883 03/08/2005 9:31 PM
Medlem
Medlem

Du er inne på noe her P.E, men det er vel dette man har besteforeldre til vel...ikke at man trenger å lempe av ungene bestandig heller. Har ikke tenkt så langt fram, men pulk er en fin ting, får vel øvd opp balansen i nedoverbakkene også da, og ungene lærer tidlig å sette pris på 45 graders hellinger;)

Alt lar seg løse
Telemarkjente #149884 03/08/2005 10:39 PM
Medlem
Medlem

Selv om begge er like gira på ski (eller klatring/kajakk/sykling), så behøver man ikke gjøre det sammen hele tiden. Man kan som P.E. forslår, være kynisk å velge en som "styrer hjemme", men det skjærer seg på sikt. Og til spørsmålet hans om " hvem er så dum ?", så er vel det han karen som er omtalt i første innlegg i denne strengen.

Og når barna kommer : Pulk er god trening og rett og slett veldig kjekt.

Telemarksjente;
Telemarkjente #149885 04/08/2005 11:57 AM
Medlem
Medlem

Erfaringa mi er at man klarer seg utmerket selv! Ikke stress med typer, de kommer og går uansett. Gjør det DU vil og vil ikke han, så drit i han =) Hadde det feks vært så kult å dra med han fyren din til Alpene? Trukke det... han høres kjip ut...

Gøy hver for seg..?
Telemarkjente #149886 04/08/2005 1:05 PM
Medlem
Medlem

Er man priviligert og heldig så har man besteforeldrene i nærheten og kan la dem være barnevakt, om de har tid og vil da..:)Jeg tror at det å å ha samme interesser og ikke ha det kan "bikke" begge veier på sikt, så akkurat der er vel ingen fasit, men om begge har de samme interessene så har man om ikke annet fått en usedvanlig god start:)Men som enkelte sier her, hun bør tenke minst mulig på han og stå på videre, det går nok flere og bedre båter i flere uker fremover;)Husk på, venter man for lenge så blir ordtaket som som kommer gjeldene..:)"Da jeg var ung kunne jeg velge og vrake, nå kan jeg bare velge blant vrakene." smile

Det er jo han som taper..
Telemarkjente #149887 08/08/2005 6:09 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for mye støtte, og mange interessante betraktninger omkring sporty og aktive kontra dølle og hjemmeværende damer og menn. Etter to uker viser det seg nå at det er han som blir den store taperen; han sitter igjen med røykende, sjakkspillende hjemmedame, og nesten ingen egne turvenner, mens jeg er klar for en hel sesong i alpene som helt sikkert kommer til å bli kjempebra. Og mens vi venter på snøen er det ingen ting som hindrer meg i å ha det sykt gøy i elva og på fjellet. Bare disse værgudene kunne ta seg litt sammen nå så... og bare disse vennene kunne vært litt mere ivrige og hatt litt bedre tid. Jammen kjipt å være masse mer gira enn alle andre!

Jepp
Telemarkjente #149888 08/08/2005 9:11 PM
Medlem
Medlem

Kul innstilling.

...begynner snart å synes virkelig synd på eks'en din..

kjenner til det ja..
Telemarkjente #149889 08/08/2005 10:32 PM
Fersking
Fersking

høres jo i grunn ut som mange fornuftige innlegg...hvert på sin måte. beste er vel ikke å stresse så voldsomt, drømmetypen kommer til slutt... har trua på det jeg iallefall.. og inntil da skal jeg ha det kult på ski og i vannet og hva annet som måtte falle meg inn. =) når ikke eksen taklet at jeg var med og deltok i naturen og aktivitetene, så var det kanskje ikke riktig i utgangspunktet. liker iallefall at man kan dele noen interesser, og ha noe hver for seg selv, men det kan iallefall ikke bli for ulikt heller. (for min egen del iallefall)Du finner nok den perfekte til slutt Telemarkjente, og inntil da KOS deg i Alpene.Og tipset hvor du finner de riktige gutta, så er det der hvor du trives best.. i bakken osv. =)

God Tur!!

I både pose og sekk
Telemarkjente #149890 18/08/2005 10:28 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Bra debatt dette her. Det må gå ann og få i pose og sekk med ei slik dame som dette. Jeg skjønner problemet, og det vises ganske ofte på klatrefeltet når et par klatrer sammen. Her i Bodø-miljøet er vi klar over dette og veksler ofte på hvem vi klatrer med. Tror dette er sundt for alle parter. Jeg har stor tro på at du vil komme langt og har forståelse for disse farene. På toppturer kan det være demoraliserende å bli fragått. Damer skal ofte spise oftere enn oss gutta osv. La dem gjøre det, det tar noen minutter ekstra, men det er det verd. Men det finnes også svært spreke damer som holder følge. Skulle ønske jeg hadde ei slik ei:-). Skal innrømme at vennegjengen har to skiferier i året - den første som ren guttetur. Den andre kalles familietur, men for all del dere damer kan jo ta en egen tur hvis dere vil. Jeg er sikker på ingen sure miner på noen av gutta. Stå på du fikser dette.

:)
Telemarkjente #149891 19/08/2005 8:52 AM
Fersking
Fersking

Var jeg gutt, ville jeg garantert valgt en jente som deg:) Man trenger ikke dra ut på de samme tingene hele tiden. Men at man kan ha fine opplevelser sammen og. Det siste jeg ønsker meg er en ni til fire mann, som kommer hjem etter jobb, ikke har noen sunne interesser, spiser, og legger seg på sofaen forran tv resten av dagen. Da kan jeg klare meg med elver, snø og fjell isteden... Ha en super tur, og ser du allerede har skjønt du ikke har mistet noe da han stakk:)

-tiia-

Tomine!
Telemarkjente #149892 21/08/2005 12:44 PM
Entusiast
Entusiast

Visste du ikke det? Jenter blir alltid mye sultnere på tur...

Nei, dette var nytt for meg også wink

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå