Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips til skivalg?
#149056 15/11/2005 7:15 AM
Vegard Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei godtfolk

Er ute etter ei ski med gode allround-egenskaper til telemark. Elsker jo seff pudder, men skien må kunne brukes uten problemer på dager da kong vinter ikke spiller på lag. sett på rossignol scratch bc... Noen som har no gode tips??

Public Enemy
Vegard #149057 15/11/2005 8:29 PM
Fersking
Fersking

Denne skien er ok stiv og mål som passer til både løype og pudder.

salomon foil
Vegard #149058 15/11/2005 11:44 PM
Entusiast
Entusiast

Eller scratch bc. Foilen kommer med fete mål som burde holde godt på en god pudder dag. Skien er nok en primært en park/jibbe ski. Er ikke en jibber ev yrke, men det er ski jeg kunne tenkt å ha med ute i pudderen. Tenigthyen var en meget god telemark/jibbe ski ifjor. Etter det jeg har studert, tror jeg foilen duger godt til telemark. Hadde holdt en knapp på den viss jeg var deg!

Kommer jo litt an på...
Vegard #149059 16/11/2005 1:58 PM
Fersking
Fersking

Kjører selv på Rossignol XX og er ganske fornøyd med det. Veldig greie i bakken, men mister noe av trøkket i dyp snø. Hvis du leter etter allroundski ville jeg gått for Dynastar. Enten Legend 8800 eller Legend Pro Rider, kommer litt an på hvor mye du legger i det. Pro Rideren er helt klart min drømmeski, men begge har gode egenskaper uansett snøforhold. Ville definitivt ikke gått for Public Enemy, den har altfor dårlig såle for skikkelig kjøring, men er sikkert fin i park. Hvis du absolutt må ha tupp i begge ender er kanskje Rossi Scratch BC eller K2 Seth Vicious en plan, men er litt usikker på bakkeegenskapene der...

Deepflow

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå