Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
På tide med nytt stæsj!??
#148640 14/12/2005 10:30 PM
Yogi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jobber med å få ut fingeren og kjøpe nye ski og bindinger. Problemet er bare at det er sinnsykt mye å velge mellom. Jobber med saken og kikker for tiden på Black Diamond Ethic.

Spørsmålet er selvfølgelig om noen har peiling på den. Liker løssnø (selvfølgelig helst pudder men lite av i Norge) og er halvfeit (les: ca 90kg). Kjører mye i Røldal og en del i alpene.

Tenkte å bestille fra telemark-pyrenees.com og siden ting tar tid må jeg jo få ut fingeren og bestille snart. Tips om andre godski for off-piste men som også funker i bakken mottas med stor takk!!

Re: På tide med nytt stæsj!??
Yogi #148641 14/12/2005 11:37 PM
Entusiast
Entusiast

Telemark/alpint? Hvilke ski har du hatt før? hva liker du, stive eller myke ski? har du andre ski du kan bruke til bakke/pow?

hmm..
Yogi #148642 15/12/2005 12:05 AM
Entusiast
Entusiast

skal du ha en ski begge deler nytter det ikke med noen myk ski! Nei, en stiv feit en skulle passe deg smile

Jeg kjøpte pistol fra tele-pyrinees i høst og har fått prøvd de en gang. Det var knall hardt i bakken og en 20 cm pudder i skogen, og jeg ble ekstremt positivt overraska! De flyter godt i pudderet, men jaggu sitter de bra i bakken og! De blafrer litt, men ikke mer enn man må regne med. Klarte faktisk å kjøre rene carvingsvinger i hard bakke, selv om det gikk relativt fort da radiusen er høy smile

Jeg har hørt at viciusen er enda breiere, men faktisk har mindre radius, husker ikke om den er stivere eller mykere da men..

Bandit 3x er også et godt valg til dette formålet vil jeg si, men igjen en ganske anderledes ski. Tror banditen er enda mer stabil i bakken og ikke fult så brei, men jeg syns pistolen holdt smile

da har jeg babla nok!

God ski!
Yogi #148643 15/12/2005 12:25 AM
Fersking
Fersking

Veier du 90+ og skal ha en feit ski som funker i bakke og i pudder har du ett svar her! Pro Rider fra Dynastar! Det er en stiv ski, men ikke noe problem å kjøre med hvis du har kjørt litt fra før! Den sitter som ett skudd i bakken og! Kjører cobra R8 (telemark) på den. Det funker som faen. Seriøst: dette er en ski som ikke stopper deg fra å gjøre det du vil!!

Telemark ja..
Yogi #148644 15/12/2005 4:19 PM
Yogi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Står telemark og skal beholde mine trofaste T1 fra 98 :-) Får ikke kjørt så mye at de ryker...

Feit og stiv høres jo ut som en god ide. Vi snakker fortsatt ski, ikke sant? ;-)

Har lurt litt på Rossignol Powder Bird, evt. Dirty Bird som tilsvarer B3 og B2. Var jo litt hyggeligere priser og sikkert noen andre lure fordeler med å gå for telemarksversjonen. Er Sweet Daddy for myk for meg?

Begynte med gode gamle Rossignol Black Widow i '96 og så har det vært et par til siden. Ikke sinnsykt rått så det hadde vært kult med noen gode ski til en levelig pris :-)

Dynastar ProRider er nok litt over budsjettet...

Re: På tide med nytt stæsj!??
Yogi #148645 15/12/2005 5:30 PM
Entusiast
Entusiast

B3 pleier å være en sikker vinner.. Rene telemarkski ville jeg holdt meg langt unna. Myke og jævlige.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå